جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

دوره آموزشی سربازی افزایش یافت

مدت دوره آموزشی سربازی که به دلیل شرایط کرونایی ۳۰ روزه شده بود دوباره افزایش یافت و به حالت سابق بازگشت. مسوولان مربوطه اعلام کرده‌اند که با توجه به واکسیناسیون سراسری کرونا و بازگشت شرایط عادی به جامعه، مدت دوران آموزشی سربازی افزایش یافته و همان ۴۵ روز سابق شده است. این امر در تمام مراکز آموزشی و پادگان‌های نیروهای مسلح اعم از انتظامی‌، ارتش، سپاه و وزارت دفاع بدون تغییر در حال اجراست.

مدت دوره آموزشی سربازی که به دلیل شرایط کرونایی ۳۰ روزه شده بود دوباره افزایش یافت و به حالت سابق بازگشت.

در دو سال اخیر به دلیل وضعیت کرونایی غالب در کشور و افزایش سویه‌های مختلف کرونایی، مدت دوره آموزش سربازی در چند مقطع کاهش یافت و دوره آموزش سربازی در مقاطعی به ۳۰ روز تقلیل داده شد.

اما حالا مسوولان مربوطه اعلام کرده‌اند که با توجه به واکسیناسیون سراسری کرونا و بازگشت شرایط عادی به جامعه، مدت دوران آموزشی سربازی افزایش یافته و همان ۴۵ روز سابق شده است. این امر در تمام مراکز آموزشی و پادگان‌های نیروهای مسلح اعم از انتظامی‌، ارتش، سپاه و وزارت دفاع بدون تغییر در حال اجراست.

دوران آموزشی سربازی، مهمترین دوره‌ای است که در پادگان‌های آموزشی و مراکز خدمت سربازی برگزار شده و هدف از آن ارائه آموزش‌هایی از قبیل اسلحه‌شناسی، تیراندازی، رژه، مسیریابی در شب و روز و از همه مهمتر نظم پذیری است. اصول و قواعدی که یکی از بخش‌های خدمت نظام وظیفه را به خود اختصاص داده و همه مشمولان باید این دوره را بگذرانند؛ چه امریه داشته و چه عازم خدمت در پادگان باشند.

اهمیت دوره آموزشی در میزان یادگیری سرباز با مفاهیم آموزش‌های نظامی است؛ زیرا آموزش‌های تخصصی، آمادگی جسمی و روحی سرباز برای گذراندن دوره سربازی در مناطق مختلف را افزایش داده و باعث می‌شود سربازان در صحنه عملیاتی، آمادگی کامل و کافی داشته باشند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا