جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

دومین خط تولید واکسن برکت هم آغاز بکار کرد

به گزارش شامگاه سه شنبه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) حسن جلیلی با اعلام این خبر افزود: تا امروز در فاز یک کارخانه شفافارمد نزدیک به ۱۰ میلیون دوز واکسن “کوو ایران برکت” تولید شده که از این تعداد حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن پس از گذراندن مراحل کنترل کیفیت، تحویل وزارت بهداشت شده است.

وی افزود: مابقی واکسن‌ها نیز پس از گذراندن این مراحل به تدریج جهت تزریق عمومی در مراکز واکسیناسیون عمومی تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.

جلیلی توضیح داد: روند تولید واکسن برکت در فاز دوم صنعتی کارخانه ازهفته گذشته آغاز شده و در روزهای آینده اولین محموله تولیدی این خط توسط دانشمندان گروه دارویی برکت به دست خواهد آمد و فاز دوم رسما افتتاح خواهد شد.

مدیر پروژه واکسن ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: خط جدید ظرفیت تولید ۶ تا ۸ میلیون دوز واکسن کرونا را دارد و ظرفیت خوبی به توان واکسیناسیون کشور اضافه خواهد کرد.

وی با اشاره به نصب تجهیزات سومین فاز صنعتی کارخانه شفافارمد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افزود: فعالیت در خط سوم تولید هم به صورت بی‌وقفه درحال انجام است و طی هفته‌های آتی  خبرهای خوبی درخصوص راه‌اندازی فاز سوم تولید واکسن کوو ایران برکت و ایجاد ظرفیت تولید بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن در ماه را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا