جدیدترین و آخرین اخبار داغ حوادث

دومین زلزله استان فارس را لرزاند / جزئیات

دومین زلزله بالای ۵ ریشتر در کمتر از ۲۴ ساعت بار دیگر جنوب استان فارس و در نزدیکی استان هرمزگان را لرزاند. صبح دیروز نیز زلزله ۵.۲ ریشتری همین نقطه از مرز بین استان‌های فارس و هرمزگان را لرزانده بود که خوشبختانه هیچ خساراتی برجا نگذاشت.

دومین زلزله بالای ۵ ریشتر در کمتر از ۲۴ ساعت بار دیگر جنوب استان فارس و در نزدیکی استان هرمزگان را لرزاند.

وقوع زلزله در ساعت ۴:۴۱ بامداد امروز چهارشنبه سوم اسفند، بخش درز در جنوب استان فارس و در نزدیکی استان هرمزگان را لرزاند.

این زمین‌لرزه در عمق ۱۱ کیلومتری زمین رخ داده است.

صبح دیروز نیز زلزله ۵.۲ ریشتری همین نقطه از مرز بین استان‌های فارس و هرمزگان را لرزانده بود که خوشبختانه هیچ خساراتی برجا نگذاشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان با بیان اینکه دو بخش این استان این زلزله را حس کرده‌اند گفت: خوشبختانه این زمین‌لرزه تا این لحظه هیچ خسارتی نداشته است.

وی با اشاره به زلزله ۶ ریشتری سال گذشته گفت: به دلیل نوسازی واحد‌های مسکونی بعد از زلزله سال قبل، استحکام این واحد‌ها باعث شده که چنین زمین‌لرزه‌ای دیگر خسارتی ایجاد نکند.

دهقان، فرماندار شهرستان لارستان نیز در این زمینه گفت: زمین‌لرزه در کانون وقوع، لرزش‌های شدیدی ایجاد کرده است، اما خوشبختانه تا این لحظه علی‌رغم ترس شدید مردم، گزارش خاصی از خسارت اعلام نشده است.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه اگر خانه‌ای دچار حادثه نشده باشد، هلال‌احمر از ارائه چادر به ساکنان خودداری می‌کند، اما ما در تلاش هستیم که در صورت لزوم، کمپی در نزدیکی کانون وقوع زلزله احداث کنیم تا ساکنان این منطقه در آنجا ساکن شوند.

مرادی‌پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات با توضیح اینکه تا شعاع ۲۰ کیلومتری محل وقوع زلزله تقریباً خالی از سکنه است، افزود: تاکنون ۳۰ روستا در محدوده شهرستان‌های بندر خمیر (بخش رویدر) بندر عباس (بخش فین) مورد بررسی قرار گرفته اند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا