جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

دیدار اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با رییس قوه قضاییه

[ad_1]
57896141

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن بیان این موضوع که امروز اعضای کمیسیون متبوع وی با رییس قوه قضاییه دیدار داشتند، مطالب و مباحث مطرح شده در این دیدار را تشریح کرد.

حسن نوروزی در گفت و گو با ایسنا در خصوص جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: امروز اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با آیت‌الله رئیسی رییس قوه قضاییه دیدار داشتند، در این جلسه بحث انتقال زندان‌ها از داخل به خارج از شهرها مطرح شد و پیشنهاد شد که ۱۰ هزار هکتار زمین از سوی منابع طبیعی برای این منظور در نظر گرفته شود، در ابتدا رئیس و اعضای کمیسیون مطالب خود را پیرامون مسائل مختلف همچون همین موضوع انتقال زندان‌ها به خارج از شهر مطرح کردند. 

وی افزود: در این دیدار آقای رییسی ضمن اینکه تاکید کرد که رسیدگی به طرح‌ها و لوایح ساماندهی نظام وکالت دادگاه‌های اقتصادی و اعتبار سند رسمی و شوراهای حل اختلاف،‌ در دستورکار کمیسیون قضایی مجلس قرار گیرد در بخش دیگر موضوع استقلال بودجه قوه قضائیه را مطرح  و عنوان کرد که باید همگی با هم همکاری داشته باشیم تا این مهم محقق شود.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عنوان کرد: ایشان همچنین در خصوص تعداد پرسنل قوه قضائیه گفت که قوه قضائیه نیازمند جذب ۳۰ هزار نفر دیگر است، وی همچنین در خصوص موضوع مهریه مخالفت خود را با زندانی کردن افراد به خاطر مهریه ابراز کرد و گفت شخصی که معسر است نباید زندان برود، مگر این که توانمندی مالی‌ او برای این موضوع به اثبات رسیده باشد، ایشان همچنین در حوزه مقابله با تصرف اراضی گفت که ما در خط مقدم برای رفع تصرفات  بودیم و آنچه که پیش از این توسط قوه قضائیه در این حوزه تصرف شده بود بازگردانده شد و معتقدیم که اموال افراد محترم است و هیچ فرد یا نهادی نباید اموال دیگران را تصرف کند.

نوروزی بیان کرد: در ادامه این دیدار رییس قوه قضاییه در ارتباط با تکمیل طرح اسناد رسمی اعاده شده از سوی شورای نگهبان، گفت کمیسیون قضایی هم باید با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به اعتبار سند رسمی به این موضوع اهمیت بیشتری دهد تا هر چه سریع تر طرح مربوط به این مسأله به تصویب برسد، وی همچنین گفت که در خصوص تحول در کمیسیون ماده ۱۰۰ در دیوان عدالت اداری بحث‌های زیادی انجام شده و این موضوع در قالب یک لایحه ارائه خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: آقای رئیسی با تأکید بر اهمیت کاهش پرونده‌های قضایی گفت که تعداد قابل توجهی از پرونده‌ها در بیرون از دادگستری قابل رسیدگی است و کاهش پرونده‌های قضایی خود یک تحول به شمار می‌رود.

نوروزی بیان کرد: رئیس قوه قضاییه ضمن تاکید بر  ایجاد یک ارتباط قوی میان قوه قضائیه و کمیسیون قضایی  گفت که این ارتباط قوی باعث خواهد شد تا قضاتی که در کمیسیون‌های دیگر مجلس هستند به کمیسیون قضایی بازگردند.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا