جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

رئیس‌جمهور فیلیپین تهدید کرد چندین تُن زباله به کانادا می‌فرستد!

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بحبوحه افزایش تنش‌ها میان مانیل و اتاوا، رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین، تهدید کرد چندین تُن زباله به کانادا خواهد فرستاد.

ماجرا از این قرار است که کانادا در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی ۱۰۳ کانتینر حاوی آشغال به فیلیپین فرستاده است. در حالی که بر روی کانتینر‌ها نوشته شده بود: مواد قابل بازیافت. روابط میان دو کشور از آن زمان به تیرگی گراییده است. اتاوا می‌گوید این اتفاق عمدی نبوده، اما تاکنون برای حل معضل به وجود آمده نیز اقدامی نکرده و زباله‌ها را به کانادابازنگردانده است و تنها وعده داده چنین «اشتباهی» دوباره روی نخواهد داد.
بی توجهی مقامات کانادایی به این موضوع باعث شد تا دوترته تهدید کند همه این آشغال‌ها را به این کشور بازگرداند. رئیس جمهور فیلیپین پیش تر نیز تهدید کرده بود در صورتی که این مسئله حل و فصل نشود، با کانادا وارد جنگ خواهد شد.
سخنگوی دوترته در واکنش به این تهدید وی، اعلام کرد رئیس جمهور فیلیپین از اینکه اتاوا در این باره اقدامی نمی‌کند عصبانی است، اما اطمینان خاطر داد اظهارات دوترته تنها از روی عصبانیت بوده است و او قصد آغاز جنگ با کانادا را ندارد.
از سوی دیگر، یک کارشناس فیلیپین الاصلِ متولد کانادا در گفتگو با شبکه آمریکایی فاکس نیوز، سیاست اتاوا در قبال این معضل را به باد انتقاد و سخره گرفت و اظهار کرد کانادا برای حل مشکلات تغییرات اقلیمی خود به رها کردن زباله‌های خود در سرزمین‌های بسیار دور از این کشور روی آورده است.

منبع:خبرگزاری برنا

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا