جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

راستینه: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و درمانی زشت ترین منکر است

[ad_1]
61649497

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه امروز در شرایط کنونی کشور همه در مقابل سلامتی یکدیگر مسئول هستیم، امر به معروف و نهی از منکر را در این حوزه مورد اشاره قرار داد و گفت: دعوت مردم به رعایت پروتکل ها، ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری از مهم ترین معروف ها است‌ و اکنون عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و درمانی زشت ترین منکر است.

احمد راستینه هفشجانی در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این سوال که هر کدام از ما به عنوان شهروند چه مسئولیتی برای کنترل کرونا داریم و چه اقداماتی می شود انجام داد که فرهنگ مسوولیت پذیری اجتماعی را افزایش دهیم؟ گفت: امروز با یک وضعیت کاملا غیرقابل پیش بینی و با یک ویروسی روبرو هستیم که تا به امروز نتوانسته ایم برای آن به یک مسیر درمانی موفق و اطمینان بخش دست پیدا کنیم و در واقع در این شرایط بسیاری از مباحث اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی کشور ما تحت شعاع این ویروس قرار گرفته است.

وی افزود: برای عبور از این وضعیت تنها راه ماایجاد یک نگاه جمعی در مبارزه و مقابله با کرونا ویروس است، در این نگاه جمعی هر بخشی یک مسئولیت دارد، دولت یک نوع مسئولیت و مردم هم یک نوع مسئولیت، اگر نگاه جمعی و مسئولانه در مقابله با این ویروس را شاهد نباشیم مدت ها با این مسئله رو به رو خواهیم بود، یکی از مسئولیت های مهم مردم این است که باور کنند در شرایطی قرار داریم که به جز همکاری،اراده و نگاه مسئولانه راه عبوری برای خروج از این وضعیت وجود ندارد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: اگر دولت همه ظرفیت خود را در کمک به اجرای پروتکل های بهداشتی و درمانی به میدان بیاورد ولی نگاه مسئولانه مردم و حرکت جمعی مردم در مقابله این ویروس شکل نگیرد ما نمی‌ توانیم این شرایط را پشت سر بگذاریم، ما وظیفه داریم جامعه را از اقدامات فردی که بسیار حائز اهمیت هم است به اقدامات جمعی و مسئولانه ارتقاء دهیم. این امر می تواند از حداقل اجرای پروتکل های بهداشتی یعنی ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی توسط مردم باشد تا توصیه به یکدیگر و سفارش دلسوزانه نسبت به هم نوع و امر به معروف.

راستینه اظهار کرد: امروز مبارزه با ویروس کرونا، دعوت مردم به رعایت پروتکل ها، ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری از مهم ترین معروف ها است؛ به همین جهت مردم باید در قبال یکدیگر این امر به معروف را بپذیرند و در جهت توسعه آن گام بردارند، اگر در جامعه دینی امر به مهروف و نهی از منکر به عنوان دو شاخصه مهم برای حفظ سلامت جامعه مورد سفارش است پس اکنون اوج تحقق آن در مبارزه با کرونا باید خود را به نمایش بگذارد.

وی با تاکید براینکه امروز تک تک مردم و آحاد جامعه باید بدانند که عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و درمانی زشت ترین منکر است،گفت: برای عبور از این شرایطی که موجب شد اقتصاد ما آسیب ببیند، فرصت های آموزشی ما از دست برود و افرادی از اقشار جامعه جان خود را از دست بدهند همه باید به نگاه مسئولانه و جمعی و به سفارش به یکدیگر برای رعایت پروتکل ها توجه کنیم.

راستینه عنوان کرد: نگاه مسئولانه مسئولین این است که همه ظرفیت های دولتی را برای کمک به اجرای پروتکل های بهداشتی به میدان بیاورند، از سوی دیگر تعامل بین بخشی، اصرار بر اجرای پروتکل ها و عبور از فضای احساسی در این شرایط از مهم ترین بایدها و ضرورت های کاری دستگاه های دولتی است، دولت در این میان باید به اقتصاد دیجیتالی، فراهم شدن شرایط برای فعایت مردم در بستر شبکه ملی اطلاعات، توسعه مشاغل فضای مجازی و مشاغل دیجیتالی و توسعه دولت الکترونیک توجه لازم را نیز داشته باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با اشاره به نقش رسانه در ترویج این نگاه مسئولانه گفت: در این بین با توجه به لزوم ایجاد یک گفتمان واحد در فضای جامعه مبنی بر اینکه همه نسبت به یکدیگر مسئول هستیم و حفظ و رعایت پروتکل ها دیگر مسئله فردی نبوده و یک مسئله اجتماعی و ملی است،رسانه ها و خبرگزاری ها و نشریات همه و همه باید تلاش کرده و در ایجاد این فضای گفتمانی و ایجاد نگاه مسئولانه جمعی ملت برای عبور از شرایط کرونا کمک کنند، برای مثال رسانه ها  و صدا و سیما می توانند با ساخت برنامه های ویژه، فیلم های سینمایی و انیمیشن و ایجاد بستر برای گفت و گوها و میزگرد این نگاه مسئولانه را افزایش دهند.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا