جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

راستینه: فیفا به قوانین داخلی کشور ما احترام بگذارد

[ad_1]
61707371

عضو ناظر مجلس در وزارت ورزش با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی به وظیفه قانونی خود در دفاع از حقوق مردم و شفافیت چرایی انعقاد قرارداد ویلموتس عمل خواهد کرد، اظهار کرد: به هیچ عنوان مجلس شورای اسلامی قصد دخالت در حوزه فدراسیون فوتبال را ندارد اما شأن مجلس دفاع از حقوق مردم و نظارت بر اجرای قوانین است، فیفا باید به قوانین داخلی کشور ما احترام بگذارد.

احمد راستینه هفشجانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تهدید تعلیق فوتبال ایران توسط فیفا در صورتی که نهادهای سیاسی به موضوع قرارداد ویلموتس ورود کنند، گفت: ورود مجلس به پرونده آقای ویلموتس به دلیل فساد کاملا مشهود این پرونده است، به هیچ عنوان مجلس شورای اسلامی قصد دخالت به حوزه فدراسیون فوتبال را ندارد اما شأن مجلس دفاع از حقوق مردم و نظارت بر اجرای قوانین است.

وی افزود: ورود مجلس مبنی بر این است که در حوزه قراراد با مربیان خارجی آیا قوانین نظام جمهوری اسلامی رعایت شده است یا خیر؟ خود  فیفا بیان می کند که ما به قوانین داخلی کشورها احترام می گذاریم، حال ما قصد داریم بررسی کنیم که آیا بر اساس قوانین موجود در قرارداد آقای ویلموتس تخلفی صورت گرفته یا خیر؟

عضو ناظر مجلس در وزارت ورزش تصریح کرد: اگر افرادی تلاش می کنند با پروپاگاندای سیاسی و یا گرا دادن به فیفا و یا دستگاه های مربوطه که فکر می کنند دارای نفوذ هستند مسیر پرونده را تغییر دهند تا مسئولین و دغدغه مندان را به خصوص در مجلس در حوزه مبارزه با فساد منصرف کنند قطعا بدانند گرای غلطی می دهند.

راستینه با تاکید بر اینکه یقینا مجلس شورای اسلامی به وظیفه قانونی خود در دفاع از حقوق مردم و شفافیت چرایی انعقاد چنین قراردادی عمل خواهد کرد، گفت: به فیفا و دستگاه های ذی ربط هم توصیه می کنیم خارج از عرف بین الملل و قواعد حاکم بر روابط بین الملل اصل در خصوص احترام به قوانین داخلی کشورها عمل نکنند؛ بهتر است خودش را در برابر قوانین بین المللی که تصریح دارد فرهنگ ها وهویت های ملی و قوانین داخلی کشورها مورد احترام تمام سازمان ها و دستگاه ها است قرار ندهد، ما قطعا این موضوع را از مسیرقانونی خودش پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا