جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

رشته «مداحی» به دانشگاه‌های کشور اضافه شد

ابتکاری که امسال به خرج داده شد در بخش آوایی در کنار رشته‌های سنتی جشنواره رشته مداحی را با محوریت و موضوع جهاد تبیین از دیدگاه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) اضافه کردیم.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم گفت: ابتکاری که امسال به خرج داده شد در بخش آوایی در کنار رشته‌های سنتی جشنواره رشته مداحی را با محوریت و موضوع جهاد تبیین از دیدگاه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) اضافه کردیم.

احسان خامنوی خیابانی اظهار کرد: ما بخش عترت را به صورت عام در کنار قرآن مطرح داریم.

وی ادامه داد: در این جشنواره به صورت خالص به موضوعات قرآنی پرداخته نمی‌شود بلکه موضوعاتی مرتبط با بحث عترت و اهل بیت(ع) نیز دیده شده است.

خامنوی تصریح کرد: به عنوان مثال ابتکاری که امسال به خرج داده شد در بخش آوایی در کنار رشته‌های سنتی جشنواره رشته مداحی را با محوریت و موضوع جهاد تبیین از دیدگاه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) اضافه کردیم.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم افزود: در این رشته آثاری که ارائه شده و افرادی که به مرحله سراسری آمدند پدیده بودند و داوران را شگفت‌زده کردند و ما از این بابت مسرور هستیم و در این رابطه کار را ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: بحث جهاد تبیین محوری است که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و از ظرفیت‌های مختلف در این خصوص باید استفاده کنیم.

خامنوی تصریح کرد: بهترین الگوهایی که ما در خصوص جهاد تبیین داریم فعالیتی است که در سیره اهل بیت(ع) دیده شده و ما این موضوعات را به عنوان محورهای مورد مطالعه بخش‌های پژوهشی و معارفی در جشنواره قرار دادیم.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم بیان کرد: محور بخش مداحی ما نیز جهاد تبیین است که با بیان مادحین اهل بیت(ع) این موضوع تبیین شود.

وی تأکید کرد: این موضوع را توسعه خواهیم داد که بتوانیم در راستای جهاد تبیین قدم‌هایی برداریم.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
عصرایران
دکمه بازگشت به بالا