جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

رضایی: از افزایش مبادلات تجاری با عراق حمایت می‌کنیم

[ad_1]
61679417

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که سفر نخست وزیر عراق به ایران به نفع افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری بین دو کشور بوده و ما از آن حمایت می کنیم.

ابراهیم رضایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به تهران گفت: مقام معظم رهبری درباره عدم دخالت آمریکایی ها در داخل عراق بیاناتی داشتند که بر اساس آن در وهله اول ما به حاکمیت ملی عراق احترام می گذاریم. از نظر ما عراق خوب، عراق امن و آرام، فارغ از تروریست های داعشی و آمریکایی و مستقل و آزاد است لذا از مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیروهای امریکایی حمایت کرده و خواستار اجرایی شدن آن هستیم البته که هیچگاه جمهوری اسلامی ایران در عراق دخالت نکرده و نخواهد کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یادآور شد: آمریکایی ها طی ۵۰ سال گذشته وارد هر کشوری در هر نقطه ای از جهان شدند چیزی جز ناامنی، کشتار، نسل کشی، ویرانی و پرورش تروریست به جای نگذاشته اند که عراق نمونه ای از آن است لذا باید آمریکایی ها از عراق خارج شوند که این به نفع امنیت عراق و ایران است.

وی ادامه داد: ما عمیقا دوست داریم عراق کشوری امن باشد چون تاثیر مثبتی بر امنیت کشور ما دارد. انتظار از مسئولان و برادران عراقی این است که به درستی دوست و دشمن خود را تشخیص داده و فراموش نکنند در روزهای سخت عراق، آمریکا همچون نیروی  هوایی داعش و سعودی ها به مثابه معاونت اداری و مالی داعش بودند و در همین شرایط رزمندگان جبهه مقاومت در سراسر این منطقه برای دفاع از امنیت و استقلال عراق مجاهدت کردند.

رضایی در پایان افزود: به هر صورت سفر نخست وزیر عراق به ایران به نفع افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری بین ایران و عراق و به نفع دو ملت و دو کشور است، ما از افزایش مبادلات حمایت می کنیم و با توجه به مرزهای گسترده با عراق و پیوند عمیق فرهنگی، دینی و سیاسی و تمدنی بین دو کشور علاقه مند به افزایش سطح مبادلات تجاری هستیم.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا