جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

رفاه اجتماعی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی در کشورهای پیشرفته است

[ad_1]
61701499

ایسنا/بوشهر مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر گفت: یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی در کشورهای پیشرفته، شاخص رفاه اجتماعی بوده که اساسی‌ترین مطلب آن پوشش بیمه‌ای اعم از درمانی و دیگر پوشش‌های مورد نیاز است.

عبدالله شیرکوند در نشست با خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت و روز کارمند عنوان کرد: هفته دولت، فرصت مغتنمی برای نقد و اصلاح عملکردها به شکل صحیح است.

وی ادامه داد: خوش‏بختانه رهبر بصیر و فرزانه انقلاب با اتکا به تجربه‏ های ارزشمند اجرایی و تیزبینی خاص خویش، کوشیده است با نظارت دقیق بر عملکرد دولت‏مردان و نمایاندن نقاط قوّت و ضعف آنها، با بیان هشدارها، رهنمودها و راه‏کارها، دولت را برای رسیدن به اهداف چشم‌‏اندازی روشن و امیدبخش یاری رساند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی یک نهاد اجتماعی، خدماتی، تولیدی و اثرگذار در کشور است و جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی متنوع و گسترده بوده و این سازمان نقش بسیار مهمی در توسعه و رفاه اجتماعی جامعه بر عهده دارد. این سازمان افتخار خدمت به قشر مولد جامعه و کارگران که قلب اقتصاد جامعه با دستان توانای آنها می‌چرخد را دارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر اظهار کرد: در استان بوشهر تعداد ۳۴۰ هزار نفر بیمه شده -با در نظر گرفتن افراد تبعی یک میلیون نفر- وجود دارد که از این میزان ۸۶ درصد اجباری و ۲۴ درصد اختیاری هستند. همچنین تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران ۳۰۶۲۴ نفر است. تعداد ۲۰۰۰۰ کارگاه فعال داریم که درصد ارسال لیست آنان ۸۳ درصد با ضریب پشتیبانی ۱۲ است.

شیرکوند توضیح داد: در راستای تعامل با شرکای تامین اجتماعی اقداماتی چون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب، تقسیط بدهی ۴ درصد حق بیمه و مستمری سخت وزیان آور کارفرمایان، صدور بخشنامه های ویژه جهت قراردادهای تحقیقاتی و پژوهشی، شرکت های دانش بنیان، نحوه محاسبه حق بیمه قراردادهای حمل ونقل مواد نفتی، اجرای طرح مشوقهای بیمه ای کارفرمایان، طرح انتخاب کارفرمایان نمونه، استقرار واحد بازرسی از دفاتر قانونی، تقسیط پلکانی بدهی کارفرمایان مدیون، پرداخت مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی و به‌روز کردن این مطالبات، اجرای طرح تهاتر مطالبات مراکز غیر دانشگاهی و… انجام شده است.

وی عنوان کرد: از برنامه های مهم دیگر سازمان تامین اجتماعی تعامل با مجامع و کانون‌های کارگری و همچنین کانون‌های بازنشستگی در راستای بررسی مسائل و مشکلات آنها بوده که در این راستا  جلسات مختلفی در طول ۸ سال تحقق یافته است. نتیجه این نشست‌ها برنامه‌های ویژه ای چون اجرای طرح ارتقای سلامت جسمی و روحی بازنشستگان و مستمری‌بگیران، اجرای طرح آموزش کارگران ساختمانی و آشنایی آنان به قوانین کار وتامین اجتماعی و بهداشت و امنیت محیط کاری، اجرای طرح کرامت رضوی، بصیرت علوی و طرح‌های ورزشی، اختصاص بودجه به منظور پرداخت وام به بازنشستگان و مستمری بگیران، اجرای قانون حمایت از خانواده و… بوده که جهت رفاه حال این عزیزان اجرایی شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر اظهار کرد: در راستای برون سپاری و مکانیزه نمودن امور و حرکت به‌ سوی تحقق دولت الکترونیک به منظور کاهش زمان پاسخگویی، بهبود انعطاف‌پذیری، تسریع در ارائه خدمات به شرکای اجتماعی، افزایش کیفیت ارائه خدمات و کاهش قیمت تمام‌ شده خدمات از سال ۹۳ تعداد ۹ کارگزاری در سطح استان تاسیس شده است.

عبدالله شیرکوند تاکید کرد: ایجاد و توسعه شعب اقماری به منظور ارائه خدمات در مناطقی است که فاقد شعبه و کارگزاری رسمی تامین اجتماعی هستند و از شعبه مادر فاصله دارند. در حال حاضر ۱۶ شعبه اقماری در سطح استان فعال هستند که همگی آنها در طی سال ۹۲ به بعد راه اندازی شده اند و عمده خدمات سازمان در شعب اقماری قابل ارائه است.

این مسئول یادآور شد: از مهمترین اقدامات سازمان استفاده از خدمات نوین، فناوری اطلاعات (IT) و صنعت دیجیتال می باشد که از ابتدای شروع دولت تدبیر و امید در دستور کار سازمان قرار گرفته و نتیجه آن افزایش سرعت و دقت در ارائه خدمات، کاهش هزینه های غیر ضرور، کاهش ترددهای درون شهری، جلوگیری از آلودگی هوا، ایمنی سیستم، جلوگیری از مراجعات حضوری به شعب سازمان و در نهایت رضایت‌مندی مخاطبین سازمانی را در پی داشته است. از جمله مهمترین خدمات الکترونیک سازمان می توان به مواردی چون ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی کارفرمایان به میزان ۷۰ درصد، طرح نام‌نویسی متمرکز مخاطبان، اجرای طرح تشکیل پرونده الکترونیک بیمه شدگان، انجام امورات مربوط به برقراری بیمه بیکاری، امکان ارسال لیست و پرداخت حق بیمه توسط کارفرمایان، اجرای طرح بازرسی الکترونیک از کارگاه‌ها اشاره کرد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح تشکیل پرونده الکترونیک بیمه شدگان در استان بوشهر از سال ۹۸ آغاز شده، به طوری که ۴۹۳۰۷۸ پرونده فنی مربوط به گذشته و ۲۸۷۴۲ پرونده مستمری مربوط به گذشته این عزیزان که اوراق آنها اسکن شده‌اند که با در نظر گرفتن پرونده های جاری مجموعاً تعداد ۶۰۱۶۵۱ پرونده فنی بیمه شدگان و ۳۱۶۲۷ پرونده بازنشستگان و مستمری‌بگیران به صورت الکترونیکی می باشد.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا