جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

رفتاری بورس بازان به نفع فروشندگان است

 شاخص عملکرد بازار سهام در روز دوشنبه، شاخص ها را به سمت مسیر نزولی هدایت کرد. با فشار فروشندگان در بازار سهام، شاخص ها بیش از یک درصد افت کردند و این در حالی است که الگوی رفتاری بورس بازان همچنان در یک وضعیت هیجانی به نفع فروشندگان است.

الگوی رفتاری بورس بازان البته در یک وضعیت نوسانی لحظه ای دنبال می شود و در هر روز متناسب با اهرم های اثرگذار جریان صعود و نزول بازار متفاوت است؛ در حال حاضر دلار بدون تحریک خاصی در دو روز گذشته در بازار دنبال می شد.

اثر خنثی دلار و کامودیتی ها سمت تقاضا را بدون تحرک کرده است و فعلا باید منتظر بود چه اتفاقاتی در این بازارها می افتد.

این در حالی است که در بازارهای همسو شاهد تداوم برنامه فروش اوراق بدهی دولتی و افزایش نرخ سود بین بانکی هستیم که سیگنال هایی قوی را به سمت عرضه در بازار سهام ارسال میکند.

البته رفتار کنونی بورس در عین حال که برآیندی از همه این رویدادهاست اما در نهایت تابع یک الگوی رفتاری بورس بازان که تحت تاثیر دورنمای نامعلوم و تردید سپهر اقتصاد ایران است، قرار دارد.

با این وصف در این خصوص باید متذکر شد در این رفتارهای هیجانی حادث بر بازار، بورس بازان در یک شرایط بی اعتمادی تابع هیجانات و اخبار و رویدادهای لحظه ای هستند.

نظرسنجی اقتصادنیوز: رفتارهای هیجانی بورس بازان

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز  هم نشان می دهد بورس بازان اهرم هایی برای رشد را به صورت بنیادی در بازار در اختیار دارند اما با توجه به تبعیت رفتارها از اخبار و رویدادهای لحظه ای و موج های هیجانی، احتمال دارد توان سمت عرضه در روز سه شنبه دوباره فزونی یابد اما ممکن است با توجه به مقاومت شاخص در نقاط پایین کانال 1.4 میلیون واحد، سمت عرضه از فشار بیشتر پرهیز کند و با مقاومت سمت تقاضا، مسیر نزولی شاخص تا حدی از حرکت بایستاد و بازار متعادل شود.

هرچند که رفتارهای فعلی بورس بازان در دو سناریوی نزول بیشتر و صعودی شدن نیز قابل رصد و پیگیری است.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا