جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

برای لاغری روزی چند قاشق برنج بخوریم ؟

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف زیاد نان و غلات مهمترین عامل چاقی مردم ایران است به همین دلیل باید در مسیر کاهش مصرف آنها و جایگزینی سبزیجات گام برداریم.

روزی چند قاشق برنج بخوریم؟

فرزانه شکیبافر در 20 آبان ماه در همایش روز جهانی دیابت که در سالن شهید نژادفلاح کرج برگزار شد، رژیم غذایی را ضروری ترین جنبه در پیشگیری و درمان دیابت دانست. مقاومت به انسولین افزایش می یابد. وی خاطرنشان کرد: باید به پیشنهادات ارائه شده در این زمینه توجه کنیم زیرا سبک زندگی نامناسب و تغذیه نامناسب نقش مهمی در ابتلای افراد به دیابت دارد.

به گفته شکیبافر، مهم ترین عامل چاقی در ایران، مصرف زیاد نان و حبوبات است، بنابراین باید برای کاهش مصرف آنها گام برداشت و سبزیجات را جایگزین آنها کرد. وی ادامه داد: در صورت مصرف روزانه 10 قاشق غذاخوری برنج و به اندازه دو کف دست نان نیاز بدن فرد به کربوهیدرات برطرف می شود و مصرف بیشتر آن باعث چاقی می شود.

این متخصص تغذیه با تاکید بر اهمیت آموزش در پیشگیری و کنترل دیابت گفت: 30 هزار نفر از ابتدای سال تاکنون در دوره های سه روزه کنترل دیابت شرکت کرده اند. وی افزود: دیابت سال هاست که با فرد زندگی می کند، بنابراین نحوه کنترل آن نقش مهمی در پیشگیری از ابتلای فرد دیابتی به سایر بیماری ها از جمله نارسایی کلیه، بیماری های چشمی و … دارد.

وی تصریح کرد: متأسفانه دوره های آموزشی پیشگیری و کنترل دیابت مشمول بیمه نمی شود که تا حدودی بر جذابیت این دوره ها تأثیر می گذارد.

هزینه دیالیز، عمل قلب و هزینه‌هایی که برای عوارض دیابت می شود ده‌ها برابر هزینه این دوره‌های آموزشی است به همین دلیل مردم نباید از کنار این دوره‌ها به سادگی عبور کنند و در کنار هزینه‌های دیگر زندگی یک بار هزینه شرکت در این دوره‌ها را پرداخت کنند.

5/5 - (5 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا