جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

روسیه در حال جنگ با اوکراین نیست

رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی تلویزیونی هشدار داد که معتقد است نیروهای روسی یک شبه به کی‌یف پایتخت این کشور حمله خواهند کرد. ولادیمیر زلنسکی گفت: ما نمی توانیم کیف را از دست بدهیم.  

 

نماینده دائم آمریکا پس از قرائت بیانیه مشترک ۴۳ عضو سازمان ملل متحد اعلام کرد که روسیه در رای گیری محکوم کردن «حملات به اوکراین» از اختیارات خود سوء‌استفاده کرد.

روسیه قطعنامه پیشنهادی علیه خود را وتو کرد

روسیه در نشست عصر روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه خود در رابطه با حمله به اوکراین را وتو کرد.

نبنزیا: ما در حال جنگ با اوکراین نیستیم

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که روسیه در حال جنگ با اوکراین نیست، بلکه عملیاتی را برای حفاظت از جمعیت منطقه دونباس و تخلیه اوکراین از دست نازی ها انجام می دهد.

نبنزیا در جلسه جمعه شب شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که روسیه به پیش نویس قطعنامه عملیات نظامی خود در اوکراین به دلیل «ماهیت ضد روسی» آن رای منفی داده است.

آمریکا پوتین، لاوروف و شویگو را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال رسمی تحریم‌ها علیه رییس‌جمهوری و وزرای دفاع و خارجه روسیه خبر داد.

فرانسه ۵۰۰ سرباز به رومانی و ۲۰۰ سرباز به استونی خواهد فرستاد

اواسط ماه مارس، پاریس یک گروه جنگی متشکل از ۵۰۰ سرباز و تجهیزات نظامی شامل تانک‌های زرهی AMX ۱۰ و گریفون را به رومانی، یکی از کشورهای عضو ناتو که چند صد کیلومتر با اوکراین مشترک است، می‌فرستد.

به گزارش کانال BFM فرانسه، پاریس اوایل ماه مارس، ۲۰۰ پیاده نظام کوهستانی را به کشور استونی که یکی از کشورهای عضو ناتو است، می فرستد.

زلنسکی: روسیه امشب تلاش خواهد کرد کی‌یف را تصرف کند

رئیس‌جمهور اوکراین بامداد روز شنبه گفت که روسیه امشب تلاش خواهد کرد کی‌یف را تحت تصرف خود درآورد.

رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی تلویزیونی هشدار داد که معتقد است نیروهای روسی یک شبه به کی‌یف پایتخت این کشور حمله خواهند کرد. ولادیمیر زلنسکی گفت: ما نمی توانیم کیف را از دست بدهیم.

کانادا: از قطع دسترسی روسیه به سوئیفت حمایت می‌کنیم

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در یک نشست خبری در اتاوا اعلام کرد دولتش از تحریم ولادیمیر پوتین و دیگر مقامات ارشد روسیه از جمله سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور حمایت می‌کند.

وی همچنین حمایت خود از قطع دسترسی روسیه به سوئیفت را ابراز داشت.

سفیر روسیه: زلنسکی روزی محاکمه خواهد شد

ولادیمیر چخوف، سفیر روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روزی در دادگاه حاضر خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار Euractiv درباره اینکه آیا زلنسکی در عملیات نظامی روسیه کشته خواهد شد، گفت: امیدوارم این اتفاق رخ ندهد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا