دسته‌بندی نشده

روند کلی بستری کرونا در کشورچگونه است؟

به جز خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان که افزایش مختصری در میزان بستری نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهند، روند بستری در سایر استان‌ها کاهشی یا پایدار است.

کماکان، نشانه‌ای از ورود به خیز ششم سراسری وجود ندارد، ولی باید بسیار محتاط بود.

تداوم حفظ مراقبت‌های بهداشتی حتی برای افرادی که دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند لازم است.

روند کلی بستری کرونا در کشور

مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت آمار تفکیکی واکسیناسیون‌ کرونا در استان‌ها را گزارش کرد و بر این اساس واکسیناسیون کرونا در ایران از ۱۰۱ میلیون دوز عبور کرده است و از جمعیت  حدود ۶٧.٨ میلیون نفری ایران که بالای ١٢ سال سن دارند و واجد شرایط واکسیناسیون هستند، ۸۳ درصد از واکسیناسیون استقبال کرده و ۶۵ درصد ٢ دوز واکسن تزریق کرده اند و پوشش واکسیناسیون در آن‌ها کامل شده است.

بیش از ۵۶ میلیون دوز اول، بیش از  میلیون دوزم دوم و بیش از ۶۳۵ هزار دوز سوم واکسن در ایران تزریق شده است.

گیلانی‌ها با ۹۰ درصد تزریق دوز اول واکسن بیشترین میزان استقبال از واکسیناسیون را به خود اختصاص داده‌اند و در جایگاه‌های بعدی خراسان شمالی با ۸۹ درصد تزریق دوز اول در جمعیت بالای ۱۲ سال و استان‌های هرمزگان، آذربایجان شرقی، مرکزی، مازندران و اردبیل با ۸۸ درصد تزریق دوز اول قرار دارند.

استان گیلان با ۷۵ درصد تزریق دوز دوم واکسن به جمعیت بالای ١٢ رکورددار ایمنی جمعی در کشور است و در جایگاه‌های بعدی آذربجان شرقی، فارس، زنجان، مازندران و اردبیل قرار دارند.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت از دیروز تا امروز (پنج‌شنبه، ۲۷ آبان) بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۸۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۶۲ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۶۳ هزار و ۷۷۵ نفر رسید. در شبانه روز گذشته، ۱۰۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۸ هزار و ۶۳۴ نفر رسید.

۵ میلیون ۷۴۶ هزار و ۴۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و ۳ هزار و ۴۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا