جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

ریابکوف: آمریکا با اصرار بر موضعش برای بازگردانی تحریم‌ها، چیزهای زیادی از دست می‌دهد

[ad_1]

ریابکوف: آمریکا با اصرار بر موضعش برای بازگردانی تحریم‌ها، چیزهای زیادی از دست می‌دهد

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به روند مذاکرات در جلسه دیروز کمیسیون مشترک برجام، گفت که اگر آمریکا در موضع “بی اساسش” درباره بازگردانی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران تجدید نظر نکند چیزهای زیادی را از دست می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره نشست کمیسیون مشترک برجام با اشاره به تلاش های اخیر آمریکا برای به کارگیری مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران در جمع خبرنگاران گفت: شاهد روند مهم اتحاد اعضای برجام علیه این اقدام آمریکا هستیم. ما مطمئن هستیم که نتایج نشست کمیسیون برجام به همکارانمان در نیویورک کمک خواهد کرد به فعالیتشان در مسیر درست ادامه دهند.
ریابکوف همچنین تاکید کرد که تمام اعضای نشست باز هم از حفظ برجام حمایت کرده و با ملاحظه وضع موجود پایبندی به برجام، درباره اقدامات در راستای افزایش فرصت حفظ آن گفت‌وگو کردند.
او علاوه بر این به فقدان مبنای قانونی در تلاش‌های آمریکا برای بازگردانی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران و اعمال “تعبیر تحریف شده و یک جانبه آن از وضعیت” بر جهان بدون در نظر گرفتن استدلال ها اشاره کرده و گفت: ما اطمینان داریم که اگر جامعه جهانی و اعضای شورای امنیت به مواضع اصولی در این باره تکیه کنند، وضع به گونه ای خواهد شد که آمریکا با این دیدگاه متناقض در شورای امنیت سازمان ملل تنها خواهد ماند. حداقل، چنین پیشرفت نادری محتمل به نظر می رسد. بنابراین، آمریکا اگر در موضع بی اساسش تجدید نظر نکند و چیزهای واضح را مورد ملاحظه قرار ندهد، چیزهای زیادی را از دست می دهد.

این دیپلمات روسی همچنین اظهار کرد که در نشست وین درباره طرح ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای تشکیل نشست امنیت خلیج فارس گفت‌وگو شده است.
انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا