جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

ریزش قیمت سکه در راه است؟

از دست رفتن حمایت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی اتفاق مهمی برای بازیگران بازار فلز گران بهای داخلی بود و زمینه ساز افزایش فروش معامله گران شد.

بازیگران بازار سکه باور دارند در صورتی که در روز جاری، فلز گران بهای داخلی به زیر سطح ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برود، نزول دامنه دارتر خواهد شد.

چهارشنبه صبح عنوان شد که احتمال شکست حباب دو رقمی سکه امامی بسیار زیاد است و این اتفاق نیز در بازار فلز گران بهای داخلی به سرعت رخ داد. حباب سکه که در روز سه شنبه به یکباره به بالای ۱۲ درصد رسیده بود، روز چهارشنبه به آستانه محدوده ۸.۹ درصدی نزول کرد.

سکه دیروز واکنش سنگینی به افت محدود قیمت دلار داشت و فلز گران بهای داخلی در بازار فردایی تا محدوده ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان عقب نشینی کرد.

بازیگران بازار سکه باور دارند در صورتی که در روز جاری، فلز گران بهای داخلی به زیر سطح ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برود، نزول دامنه دارتر خواهد شد. با این حال، بخشی از سکه بازان اعتقاد دارند که بازار آماده افت بیشتری نیست و در مرحله اول منتظر واکنش دلار به محدوده ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان باقی خواهد ماند.

در صورتی که دلار محدوده یاد شده را از دست بدهد، سکه می تواند افت بیشتری را تجربه کند ولی هم چنان شکسته شدن سریع محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دشوار خواهد بود. در بازارهای جهانی نیز کمی اونس طلا از دامن نزولی های بازار رها شده است و این مساله می تواند به کمک سکه بازان بازار داخلی بیاید.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا