جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

زاکانی با انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن مخالفت کرد

علیرضا زاکانی شهردار تهران در خصوص عدم انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن تهران افزود: لیست اعلام کردن کار اشتباهی است و اگر لیست را ارائه کنیم از فردا کسی در شهر نمی‌ماند مهم این است که این ساختمان‌ها ایمن شوند و در گذشته به همه چیز به صورت تک‌بعدی نگاه می‌شده است و مشکل این ساختمان‌های ناایمن تنها از لحاظ آتش نشانی مورد بررسی قرار گرفته، اما همه چیز ایمنی آتش نشانی نیست.

شهردار تهران در واکنش به فاسد شدن مواد غذایی در سوله‌های مدیریت بحران که توسط یکی از اعضای شورای شهر تهران مطرح شده بود، گفت: در سوله‌های مدیریت بحران مواد غذایی نگهداری نمی‌شود.

علیرضا زاکانی در حاشیه آیین‌ بهره برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در قالب دوازدهمین شنبه امید و افتخار در پاسخ به سوالی درباره انقضای تاریخ مواد غذایی موجود در سوله‌های مدیریت بحران گفت: در این سوله‌ها مواد غذایی نگهداری نمی‌شود و وسایلی چون اره، تیشه، موتور برق، چادر و مواد اولیه برای زمان‌های بحران وجود دارد و چیز دیگری نگهداری نمی‌شود.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص کاربری سوله‌های مدیریت بحران و موضوع در اختیار بودن این سوله‌ها برای سازمان ورزش گفت: سوله‌ها می‌توانند در طول روز در اختیار مردم باشند و در حقیقت کاربری چندگانه دارند و بخشی از آنها مربوط به تجهیزات است که در زمان بروز بحران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر از سوله‌های مدیریت بحران چند وجهی بهره برداری شده و در مواقع غیربحران از آنها برای ورزش استفاده می‌شود، اما مدیریت تمام سوله‌ها با سازمان پیشگیری از بحران شهرداری تهران است.

تخلیه۳۰ ملک در تهران که در دست افراد مختلف بوده

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص واگذاری برخی املاک شهرداری تهران به افراد حقیقی و حقوقی که از گذشته اتفاق افتاده است، گفت: تعدادی از املاک در دست افراد بوده و تعدادی جزو تبصره شش محسوب می‌شوند که در حال حاضر بیش از ۳۰ ملک که در دست افراد مختلف بوده تخلیه شده و املاک تبصره شش قانون زمین شهری نیز در حال لیست شدن هستند که از سوی معاونت فرهنگی شهرداری تهران ارائه خواهند شد.

انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن تهران اشتباه است

وی در خصوص عدم انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن تهران افزود: لیست اعلام کردن کار اشتباهی است و اگر لیست را ارائه کنیم از فردا کسی در شهر نمی‌ماند مهم این است که این ساختمان‌ها ایمن شوند و در گذشته به همه چیز به صورت تک‌بعدی نگاه می‌شده است و مشکل این ساختمان‌های ناایمن تنها از لحاظ آتش نشانی مورد بررسی قرار گرفته، اما همه چیز ایمنی آتش نشانی نیست.

زاکانی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۲ گروه از ۹ دستگاه دست به دست هم دادند تا ساختمان‌های بالای شش طبقه شناسنامه‌دار شوند این کار را از ساختمان‌های بلند آغاز می‌کنیم و تا ساختمان‌های با طبقات پایین‌تر ادامه پیدا می‌کند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا