جدیدترین و آخرین اخبار داغ فرهنگ و هنر

زمان برگزاری جشنواره اقوام ایرانی اعلام شد

اعلام زمان و مکان برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی به دبیری کمال تبریزی و رونمایی از کتاب «دندان گرگ» در خانه سینما، ۲ خبر سینمایی هستند.

دبیر نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی تصمیمات تازه درباره زمان و مکان برگزاری این رویداد سینمایی را اعلام کرد.

کمال تبریزی، کارگردان و دبیر نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، درباره برنامه‌ریزی‌ها در مورد این رویداد سینمایی گفت: بر اساس تازه‌ترین تصمیمات در مورد جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، محل برگزاری به تهران یعنی پایتخت اقوام منتقل شد تا جشنواره همچون منشوری، تمام رنگ‌ها و ریشه‌های ایرانی را پوشش دهد. همچنین امیدواریم با حمایت، همراهی و همدلی مسؤولان استانی و مدیران شهری تبریز با برگزارکنندگان‌، دوره دوم این رویداد در شهر زیبا و تاریخی تبریز برگزار شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خلاقیت و نوآوری در این رویداد برای ما بسیار اهمیت دارد، می‌خواهیم جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی در جایگاه و فضای متفاوت با دیگر جشنواره‌ها قرار گیرد. بر این اساس تصمیم گرفتیم نخستین دوره آن در بنیاد ایران‌شناسی که معماری زیبا و فضای مناسب و بکری دارد، برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر،تبریزی با توضیح درباره زمان برگزاری این رویداد بیان کرد: اردیبهشت ماه فرصت مناسبی است تا جشنواره از ظرفیت فضاهای داخلی و محیط‌های بیرونی بهره‌مند شود. از این‌رو زمان برگزاری بین ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعیین شده است.

اعلام زمان برگزاری جشنواره اقوام ایرانی/ رونمایی از «دندان گرگ»

دبیر جشنواره یادآور شد که مؤسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی به‌عنوان متولیان این رویداد قصد دارند جشنواره در دوره‌های بعد به‌صورت گردشی در تمام مناطق قوم‌نشین کشور و به‌صورت بین‌المللی برگزار شود.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» به دبیری کمال تبریزی اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

اعلام زمان برگزاری جشنواره اقوام ایرانی/ رونمایی از «دندان گرگ»

رونمایی از «دندان گرگ» در خانه سینما

کتاب تازه منتشرشده «دندان گرگ» نوشته مهدی نادری در خانه سینما رونمایی و معرفی می‌شود.

نشست معرفی و رونمایی از این کتاب به همت انجمن منتقدان سینما و کانون کارگردانان با حضور رضا درستکار و رضا صائمی منتقد سینما و مهدی افروزمنش رمان‌نویس و منتقد ادبی برگزار می‌شود.

این برنامه ساعت ۱۷ دوشنبه بیست و یکم اسفند ماه ۱۴۰۲ در محل سالن سیف الله داد خانه سینما شماره یک برگزار خواهد شد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبرآنلاین
دکمه بازگشت به بالا