جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود 28 آبان 1400

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان این‌که نجشنبه با گذر موج تراز میانی جو از نوار جنوبی کشور در مناطقی از جنوب فارس، بوشهر، هرمزگان، جزایر واقع در مرکز و شرق خلیج‌فارس و ارتفاعات کرمان افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد، گفت: روز جمعه در جنوب شرق وزش باد و در ارتفاعات کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار انتظار می‌رود.

ضیائیان بیان کرد: روز شنبه در مناطقی از جنوب غرب و ارتفاعات واقع در غرب و شمال غرب استان‌های بوشهر، فارس و جنوب  اصفهان رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد.

ضیائیان بیان کرد: روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در استان‌های واقع در جنوب غرب، غرب استان فارس، شمال بوشهر و غرب اصفهان بارش پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: روز دوشنبه گستره فعالیت سامانه، مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را نیز در بر خواهد گرفت و در مناطقی از شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی یادآور شد: از بعد از ظهر یکشنبه تا روز دوشنبه بارش در جنوب قزوین، مرکزی، شرق لرستان، جنوب ایلام، شمال خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد شدت خواهد داشت و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به‌صورت برف و در استان‌های جنوبی همراه با رعدوبرق خواهد بود.

او بیان کرد: روز سه‌شنبه در مناطق شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد و این سامانه بتدریج از مرزهای شرقی خارج خواهد شد.

ضیائیان با بیان اینکه روز چهارشنبه در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آرام است، گفت: از امشب تا شنبه با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت واقع در نیمه شمالی کشور افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.

او درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری و همراه با غبار محلی گاهی نیمه‌ابری همراه با مه رقیق است و بیشترین دمای تهران ۱۱ درجه و کمترین آن ۴ درجه خواهد بود.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا