جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

سردار جلالی: نیازمند اقدام حوزه برای تکوین فقهی حکمرانی سایبری هستیم

[ad_1]
57580453

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: رویکرد ملی‌سازی و و اشراف بر فناوری‌های مدرن سایبری صرفا در ایران اتفاق نیفتاده است در حالی که کشورهای اروپایی در این مسیر حرکت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و حوزههای علمیه کشور با بیان اینکه در دهه‌های اخیر شاهد تحول جدی در حوزه فناوری هستیم، اظهار کرد: این تحول، ماهیت زیرساخت‌ها و دارایی‌های حیاتی ملت‌ها را دگرگون کرده و به دنبال آن، نوع و ماهیت تهدیدات نیز تغییر یافته است.

وی ادامه داد: برای مثال زمانی حفاظت از پول به صورت فیزیکی انجام می‌شد اما اکنون که ماهیتی سایبری پیدا کرده است، حفاظت از آن نیز متفاوت است. بنابراین به همان میزان تغییر ماهیت، تهدیدات نیز دچار تحول و دگردیسی شده است که این تغییرات شرایط زیست مردم را دچار تغییر کرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه اگر ما بر تحول فناوری و ابعاد فرصت‌ها و تهدیدات آن اشراف نداشته باشیم، نمی‌توانیم از حاکمیت خود دفاع کنیم، تاکید کرد: در پدافند غیرعامل تلاش داریم بستر تعامل با این تحول فناوری برای بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و حذف تهدیدات را فراهم کنیم. به ویژه آنکه تحول فناوری در مسئله زیرساخت‌های حیاتی تاثیرات بسیار زیادی را به جای گذاشته است.

وی با بیان اینکه برای حکمرانی اسلامی در عرصه‌های نوین مانند فضای سایبری نیازمند ورود حوزه و تدوین مبانی فقهی آن هستیم، اظهار کرد: البته این رویکرد ملی‌سازی و بومی‌سازی و اشراف بر فناوری‌های مدرن به ویژه در حوزه سایبر صرفا در ایران اتفاق نیفتاده است در حالی که حتی کشورهای اروپایی نیز امروز در این مسیر حرکت می‌کنند.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا