جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

سرلشکر باقری: کشور در شاخص‌های اقتصادی روند خوبی دارد

سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ملت ایران امروز درگیر یک جنگ ترکیبی است. قریب ۱۱۵ روزی که گذشت نشانگر این است که دشمنان انقلاب اسلامی تمام امکانات خود را علیه ملت ایران بسیج کردند. سابقه نداشته است که رهبران جهان اینگونه علیه ملت ایران محکومیت‌های پوچ و بی‌اساسی علیه ملتی به کار بگیرند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ملت ایران امروز درگیر یک جنگ ترکیبی است. قریب ۱۱۵ روزی که گذشت نشانگر این است که دشمنان انقلاب اسلامی تمام امکانات خود را علیه ملت ایران بسیج کردند. سابقه نداشته است که رهبران جهان اینگونه علیه ملت ایران محکومیت‌های پوچ و بی‌اساسی علیه ملتی به کار بگیرند.

سردار سرلشکر محمد باقری که صبح امروز در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سخن می‌گفت، افزود: سابقه نداشته است که دستگاه رسانه‌ای کشورها علیه کشوری اعتراض‌ها را به سمت آشوب و اغتشاش و کشتار پیش ببرند. دشمنان امید به این بسته بودند که ملت ایران به خیابان بیایند و علیه ملت، دین، رهبر و پرچمشان آشوب کند اما ملت بصیر و آگاه این درک را داشت که اگر دلخوری در خانه داریم علی رغم میل دشمن به خیابان نیامدند. جمعیتی که به خیابان‌ها آمدند حدود سه دهم درصد جمعیت کشور بود. مردم تفاوت اعتراض با آشوب را تشخیص دادند و بصیرت داشتند. همین مقدار آسیبی که شکل گرفت باید ریشه شناسی شود. برخی جوانان ما فریب خوردند. این نشان می‌دهد که شاید دچار آسیب و کاستی‌هایی هستیم که باید با گفت‌وگو، مفاهمه و تبیین، آنها را از واقعیت‌ها آگاه کنیم.

به نوشته ایسنا، رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه ما چنین روزهایی را شاهد خواهیم بود که تهاجم ترکیبی دشمن مقدمه پیروزی‌های بزرگ خواهد شد بیان کرد: کشورمان در شاخص‌های اقتصادی روند خوبی دارد و اگر در برخی جنبه‌ها ضعفی وجود دارد، جوانان خواهند توانست که مشکلات کشور را حل کنند. در این ۴۴ سال شاهد حوادث سخت بودیم اما ملت ما از آن سربلند بیرون آمدند. نبرد شناختی مهم‌ترین وجه این تهاجم است و همه مجموعه‌های فرهنگی وظیفه سختی بر عهده دارند. دشمن باوری را در جوانان ایجاد می‌کند که مسیری را که صلاح او نیست در پیش بگیرند اقدامات رسانه‌ای و فرهنگی عمیقی برای ملت ما و جوانان ما شکل گرفته است و پاتک موثر و بازدارنده این جنگ شناختی هم کارهای فرهنگی و رسانه‌ای است . باید با استفاده از جوانان اعم از دختران و پسران کار فرهنگی اساسی را با ذخیره دفاع مقدس به سرانجام برسانیم.

سرلشکر باقری یادآور شد: باید از زبان هنر و شیوه‌های هنری حداکثر استفاده را در برابر جنگ رسانه‌ای دشمن ببریم. ظرفیت‌های گوناگونی در این زمینه داریم. مجموعه نمایشی، سریال‌ها، پویا نمایی و سایر بخش‌ها می‌توانند جوانان را از آسیب به دور نگه دارند و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم باید به طور نظام مند از این آثار حمایت کند. کار تقدیر و شناسایی پیشکسوتان دفاع مقدس هم بسیار ارزشمند هستند. آنچه که در نمایشگاه دیدم، فعالیت‌ استان‌ها قابل قدردانی است اما راه نرفته‌ای وجود دارد که باید آن را ادامه بدهید. در مقطع مهمی از تاریخ در کشور هستیم. با یکدیگر مشورت کنید و برنامه‌های موثری در برابر جنگ رسانه‌ای کشور در پیش بگیرید.

وی افزود: کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از جنس عملیات شناختی است. اگر شناخت اقشار جامعه ما نسبت به کشورشان و توسعه زیرساخت‌ها ضعیف است این مسئولیت بر عهده ما است که با در اختیار داشتن ظرفیت‌هایی مانند مراکز فرهنگی، راهیان نور، موزه دفاع مقدس، شهدا و تولیدات فرهنگی آنها را آگاه کنیم. ما باید درددل اقشار مختلف را بشنویم. در تاریخ اسلام شاهد جنگ احزابی هستیم که دیدن انبوه کفار جز ایمان و تسلیم در برابر خدا برای مومنان را ایجاد نکرد.

سرلشکر باقری اظهار کرد: برنامه پنج ساله هفتم بنیاد حفظ آثار باید با این شرایط انجام شود. بایستی در شاخص‌ها و درصد گیری‌ها رشد ملموسی را شاهد باشیم. اگر این رشد را در نظرسنجی‌ها نبینیم معنی آن این است اگرچه فعالیت کرده‌اید اما دشمن کارش موثرتر بوده است. این نبرد سخت و سنگین است. باید با کار جهادی پیش برویم و بازخوردگیری کنیم تا فرصت اصلاح داشته باشیم. اگر دفاع مقدس در بخش دفاعی توانسته بازدارندگی ایجاد کند و در بخش‌های علمی هم موفقیت‌هایی بدست آورد؛ باید در حوزه جوانان هم اعتماد به نفس‌ها را بالا ببرد. جوانان امیدآفرینی، هویت زایی و هویت افزایی و استکبارستیزی را رشد بدهد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می‌داند که کارهایش تاثیری در کشور ندارد. اما اگر دو نفر جمع می‌شوند یک نفر از آنها دوربین دارد و مستند سازی می‌کند تمامی دستگاه‌های فرهنگی موظف هستند تا کارهایی انجام بدهند. تاکید می‌کنم که کار شما عزیزان مهم است. شما در سنگر خط مقدم مقابله با تهاجم ترکیبی و شناختی دشمن هستید. خودتان را باید به علم و دانش و فناوری مجهز کنید. همچنین مخاطبان شما همه ملت ایران است اما در این میان تنها جوانان و بانوان جایگاه خاص دارند. در این موضوع دچار غفلت‌هایی هستیم. هرچه می‌خواهید انجام بدهید جوان پسند باشد.

سرلشکر باقری ادامه داد: با تدبیر و همت و تلاش و با بستر آماده پذیرش در میان جوانان ما این فعالیت‌ها شدنی است. دفاع مقدس تاریخ و هویت ما را ساخته است. در بنیاد باید کارگروه مشترک برای تدوین متون مناسب و خاص درسی در زمینه دفاع مقدس در آموزشگاه‌ها و دبیرستان‌ها شکل بگیرد. در تاریخ تحلیلی دفاع مقدس باید برای شبهه‌های دشمن پاسخ مستدل و متقن داده شود. همایشی اخیرا با عنوان نقش و جایگاه علم در دفاع مقدس برگزار شد که نتیجه آن را در میان جوانان و دانشجویان باید منتشر کرد. در بخش موزه‌های دفاع مقدس هم بسیاری از آنها ساخته شده‌اند و قول سردار کارگر این است که باقی موزهها تا سال ۱۴۰۴ ساخته خواهد شد. اصل موضوع اصل محتوا و شیوه موزه آرایی است که نقش مهمی در موزه‌ها دارد. نقش یکان‌های استانی، مردم، شهدا و ایثارگران با نگرش محلی در هر استان بیان شود. آموزش پرورش در این زمینه نقش مهم دارد که در این موزه‌ها حضور یابد. فضا ایجاد کنید که جوانان اعتراض کنند و بی پروا سوال خود را بپرسند.

وی گفت: تشییع پیکر شهدا جان تازه‌ای به کشور بخشید. کاری آغاز شد و یادمان‌های جدیدی ساخته خواهد شد که باید میعادگاه جوانان شوند و توسط جوانان اداره شوند. باید به این یادمان‌ها اهمیت داد چرا که جوانان در آنجا میثاق خواهند بست که پای آرمانهای دفاع مقدس باشند. مطالبه اساسی من است که پروژه‌های ۶۸ گانه حوزه دفاع مقدس در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد. راهیان نور فناوری مقابله با جنگ نرم دشمن است و حال که کرونا فروکش کرد این سفر معنوی توسعه یابد. هرجوانی که به راهیان نور می‌آید از آن روز باید با او در ارتباط باشید. در برخی سالها آمار حضور در راهیان نور به ۷ میلیون نفر هم رسیده است، اگر با نصف این آمار در ارتباط باشید بسیار موثری خواهد بود چون تداوم بصیرت است. روایتگران ما نقش اساسی در راهیان نور دارند. راویان جوان ما باید برابر سوال‌ها و شبهه‌ها آگاه باشند. در مسیر کتاب هم گام‌های بلندی بر داشته شده است. در این راستا، کیفیت و عمق ، صحت و دقت، دوری از انحراف و فریب در این زمینه مورد تاکید است چرا که می‌تواند باعث هدایت جوانان شود. جشنواره‌ها و کنگره‌های ادبی اساسی هستند.

سرلشکر همچنین گرامیداشت عملیات «کربلای۵» توضیح داد: امروز سالروز عملیات تعیین کننده در دفاع مقدس است.این عملیات به دلایل متعددی همچون مدت و وسعت عملیات مهم است. فرماندهانی همچون خرازی و میثمی در این عملیات به شهادت رسیدند و شهید سلیمانی و سایر فرماندهان هم در این عملیات نقش مؤثری ایفا کردند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا