جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

سرمدی: محرم بهترین فرصت برای بهره‌مندی از نذر سلامت است

[ad_1]
61672767

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مردم ایران در مواقع حساس از سنت‌ها استفاده می‌کنند تا شرایط زندگانی را سامان‌ دهند. محرم بهترین فرصت برای بهره‌مندی از نذر سلامت است.

کیومرث سرمدی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد ضرورت نذر سلامت در ایام محرم اظهار کرد: مردم ما به لحاظ اعتقادی و سبقه فرهنگی که دارند، معمولا در مواقع حساس از سنت‌ها استفاده می‌کنند تا شرایط زندگانی را سامان‌ دهند. محرم بهترین فرصت برای بهره‌مندی از سرمایه‌های اجتماعی و انسانی است. این سرمایه، نذر سلامت است. شور و شعور حسینی باید به سمت کنترل بیماری سوق پیدا کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: خیلی‌ها می‌توانند نذر ماسک کنند یا نذر بسته‌های بهداشتی کنند. تشکل‌های مردم و هیئت‌های مذهبی، جمعیت‌های مردم نهاد و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی و مجموعه‌های دولتی می‌توانند در این راستا کمک کنند.

نماینده مردم همدان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا اگر هزینه این عزاداری‌ها صرف ارتقا وضعیت سلامت با فرهنگ عاشورایی منافاتی دارد، گفت: عقیده من این است که هیچ منافاتی وجود دارد. زمانی هست که به فرد علاقه دارند به خاطر سنت قدیمی در خانه‌اش نذری می‌پزند که پختن آن اشکال خاصی ندارد. این فرد می‌تواند نذر خود را به سمت مسئله سلامت هدایت کند و این هدایت منافاتی با فرهنگ عاشورایی ندارد.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا