جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعیجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

سعودی ها برای ورود حجاج شرط جدید گذاشتند

دولت عربستان برای ورود حجاج به این کشور شرایطی را قرار داد.

آر تی گزارش داد، یکی از مقامات ریاض اعلام کرد عربستان برای پذیرفتن حجاجی که برای ادای حج عمره به این کشور سفر می‌کنند شرایطی دارد که بسته به واکسنی است که تزریق کردند. براساس این شرایط کسانی که واکسن‌های «جانسون اند جانسون، فایزر، مدرنا و آسترازنکا» را تزریق کردند لزومی ندارد در قرنطینه بمانند.

اما حجاجی که واکسن‌های «سینوفارم، سینوواک و کوواکس» را تزریق کردند باید در بدو ورود به این کشور سه روز را در قرنطینه بمانند و بعد از ارائه جواب آزمایش پی سی آر که ۴۸ ساعت قبل از ورود به این کشور گرفته شده باشد اجازه ورود به عربستان را خواهند داشت.

این مقام عربستانی اعلام کرد تمام کسانی که برای حج عمره به این کشور وارد می‌شود یک گواهینامه از وزارت بهداشت عربستان دریافت خواهند کرد که با کد کیو آر خوانده شده و بر همه کسانی به شهر‌های این کشور وارد شده‌اند لازم است که این کد را داشته باشند.

سال ۲۰۲۱ بعد از دو سال محدودیت بر حج واجب و حج عمره عربستان موافقت کرد حجاجی را به صورت محدود برای انجام عمره به این کشور راه خواهد داد. به همین دلیل در ۳۰ مرداد سال جاری یک کاروان از سه کشور عربی که رابطه خوبی نیز با عربستان دارند برای انجام عمره وارد شهر مدینه شدند.

در دوسالی که همه‌گیری کرونا اتفاق افتاد عربستان تنها اجازه انجام حج واجب و عمره به تعدادی از شهروندان سعودی داده و از ورود حجاج دیگر کشور‌ها به خاک خود ممانعت کرده که این موجب بروز برخی از انتقادات از سوی کشور‌های مسلمان علیه عربستان شد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا