جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

سنا در کنترل دموکرات‌ها باقی ماند

کاترین کورتِز سناتور دموکرات ایالت نوادا با پیروزی بر رقیب جمهوریخواه خود تسلط حزب حاکم بر این نهاد قانونگذاری را تداوم بخشید. اکنون و با پیروزی این سناتور لاتین تبار، دموکرات ها حائز ۵۰ کرسی سنا بوده و با احتساب رای معاون رئیس جمهوری می توانند اکثریت آراء را در برابر جمهوریخواهان از آن خود سازند. جمهوریخواهان حتی اگر بتوانند کرسی سنای ایالت جورحیا را از آن خود کنند همانند دوره قبلی کنگره دارای ۵۰ کرسی خواهند بود و کماکان در اقلیت خواهند ماند.

سناتور دموکرات ایالت نوادا با پیروزی بر رقیب جمهوریخواه خود تسلط حزب حاکم بر این نهاد قانونگذاری را تداوم بخشید.

تارنمای شبکه خبری سی ان ان نوشت که کاترین کورتِز ماستو با شمارش ۹۸ درصد آرا و با ۰.۷ درصد اختلاف (۴۸.۸ درصد در برابر ۴۸.۱ درصد) توانست آدام لاکسالت دادستان کل پیشین نوادا را شکست دهد.

اکنون و با پیروزی این سناتور لاتین تبار، دموکرات ها حائز ۵۰ کرسی سنا بوده و با احتساب رای معاون رئیس جمهوری می توانند اکثریت آراء را در برابر جمهوریخواهان از آن خود سازند.

جمهوریخواهان حتی اگر در دور دوم انتخابات ایالت جورحیا بتوانند کرسی سنای این ایالت را از آن خود کنند همانند دوره قبلی کنگره دارای ۵۰ کرسی خواهند بود و کماکان در اقلیت خواهند ماند.

در حالیکه شمارش آراء مجلس نمایندگان کماکان ادامه دارد، جمهوریخواهان ۲۱۱ نماینده و دموکرات ها ۲۰۴ را روانه این رکن کنگره کرده اند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا