جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعیجدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

شایع‌ترین علائم زیرشاخه اُمیکرون

کارشناسان معتقدند که بیماران مبتلا به امیکرون طیف متنوعی از علائم را به دلیل وضعیت واکسیناسیون و ایمنی به دست آمده نسبت به عفونت‌های قبلی گزارش می‌کنند.

در حال حاضر این یک واقعیت است که کووید پنهان‌کار(BA.۲) سریعتر از زیرسویه‌ای که قبلا شناسایی شده بود(BA.۱)، گسترش می‌یابد. اخیرا چند مطالعه به این موضوع اشاره کرده‌ که امیکرون پنهان‌کار می‌تواند به اندازه دلتا باعث عفونت‌های شدید شود؛ با این حال این مطالعات هنوز بازبینی نشده است.

با وجود اینکه هنوز تهدیدات موجود در زیرمجموعه شناسایی شده جدید ناشناخته است اما محققان به‌ طور مداوم در حال مطالعه آن هستند تا علائم، شدت و سایر عوامل حیاتی آن را درک کنند.

شایع‌ترین علائم زیرشاخه امیکرون چیست؟

نتایج مطالعات در بریتانیا نشان می‌دهد افراد آلوده به این زیرسویه امیکرون علائم مرتبط با روده را نشان می‌دهد.

پروفسور تیم اسپکتور، پروفسور اپیدمیولوژی ژنتیک در کینگز کالج لندن و از برنامه مطالعاتی زویی کووید، در این خصوص اظهار کرد: ما می‌دانیم که این ویروس به قسمت‌های مختلف بدن منتقل می‌شود؛ بنابراین ممکن است امیکرون یا سویه دیگری به روده حمله کند و این در بینی نشان داده نمی‌شود. به همین دلیل شاید عفونت روده داشته باشید اما آزمایش شما مثبت نشود.

بیماران چه علائمی را تجربه می‌کنند؟

به محض ابتلا بیماران از ۶ بیماری مرتبط با روده یعنی تهوع، اسهال، استفراغ، درد شکم، سوزش سر دل و نفخ شکایت دارند.

پیش از این اپلیکیشن زویی کووید اسهال را به‌ عنوان یک علامت کووید اعلام اما آن را در گروه«کمتر شناخته‌ شده» طبقه‌بندی کرده بود.

وی گفت: ما هنوز در حال بررسی هستیم که دریابیم افزایش گزارش‌های مربوط به علائم گوارشی مانند اسهال، حذف وعده‌های غذایی و درد شکم که در سویه‌های قبلی شایع بود، به چه معناست زیرا به نظر نمی‌رسد این علائم با افرادی که آزمایش امیکرون مثبت داشتند، مرتبط باشد.

علائم ابتلا به امیکرون چیست؟

تا کنون ۲۵ علامت توسط افرادی که به امیکرون آلوده شده‌اند، گزارش شده که شامل تب یا لرز، سرفه، تنگی نفس یا مشکل در تنفس، خستگی، دردهای عضلانی یا بدنی، سردرد، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، گلودرد یا صدای خشن، احتقان یا آبریزش بینی، تهوع یا استفراغ، اسهال، بالا بودن درجه حرارت بدن، سرفه مداوم، کمردرد، کاهش اشتها، هذیان، سوزش سر دل، نفخ، فلج خواب، بثورات پوستی، تعریق شبانه، زبان کووید، انگشتان کووید، درد قفسه سینه و درد شکم است.

کارشناسان معتقدند که بیماران مبتلا به امیکرون طیف متنوعی از علائم را به دلیل وضعیت واکسیناسیون و ایمنی به دست آمده نسبت به عفونت‌های قبلی گزارش می‌کنند.

سازمان بهداشت جهانی در مورد کووید پنهان‌کار چه می‌گوید؟

سازمان بهداشت جهانی گفته BA.۲ قطعا بیشتر از BA.۱ قابل انتقال است اما میزان شدت هر ۲ زیرسویه امیکرون یکسان است و اگر موج دیگری ایجاد شود، حاصل گسترش BA.۲ است.

همچنین هشدار داده شده که امیکرون بیماری خفیفی نیست؛ اگرچه ممکن است خفیف‌تر از دلتا باشد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا