جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

شجاعی: بنای مجلس همکاری و تعامل با دولت است

[ad_1]
61676634

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس یازدهم نه مجلس انتقام است نه مجلس انفصال؛ بلکه بنای آن همکاری و تعامل با دولت است.

حسن شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار  تصویری با نمایندگان مجلس گفت: من معتقدم مجلس یازدهم نه مجلس انتقام است نه مجلس انفصال بلکه باید تعامل صیمیمانه‌ای بین مجلس و دولت برقرار باشد تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

وی افزود: طبیعتا تعامل دو سویه است و هر چه صمیمت بیشتری وجود داشته باشد تعامل بهتری هم شکل می‌گیرد. اگر بخش‌هایی نخواهند این همکاری و همراهی را داشته باشند اتفاق خوبی که باید، نمی‌افتد. بنای مجلس و نمایندگان نیز بر همکاری و تعامل است اما اگر جایی احساس شود عزیزان دولت مایل به همکاری نیستند باید از ابزارهای نظارتی خود مثل سوال، تذکر و استیضاح استفاده کنیم.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نحوه ارتباط مجلس با دولت را وابسته به همکاری دولت دانست و اضافه کرد: رهبر انقلاب هم مقصودشان این بود وقتی فضای تعامل برقرار است نیاز به استفاده از ابزارهای نظارتی نیست، اما اگر این همکاری نباشد مصالح کشور اقتضا می‌کند ما از ابزارهای نظارتی مجلس استفاده کنیم.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی درباره چگونگی  اقدام  مجلس برای سامان دادن به مشکلات اقتصادی یادآور شد: ما باید گلوگاه‌هایی که مشکلاتی فراوانی برای مردم ایجاد کرده شناسایی کرده و روی آنها دست بگذاریم؛ نمونه واضح آن طرح مالیات بر خانه‌های خالی بود که دو فوریت آن روز یکشنبه به تصویب رسید. ما باید مواردی مثل این طرح را پیگیری کنیم تا بتواند در عمل تاثیر گذار باشد.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای روز یکشنبه در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند: روابط مجلس با دولتمردان باید مطابق قانون و شرع باشد، یعنی سؤال و تفحص به عنوان حق مجلس وجود داشته باشد اما توهین و دشنام و نسبتِ بدون علم به دولتمردان به هیچ وجه جایز نیست و برخی از این نسبت‌ها حرام شرعی است.

ایشان تصریح کردند:‌ حضور وزرا در یک ماه اول آغاز به کار مجلس و ارائه گزارش از شرایط کشور، کار بسیار خوبی بود اما نباید به وزرا توهین و یا تهمتی زده شود. از برخوردهای احساسی و غیرمنطقی پرهیز شود و بیان دیدگاه و نظر مخالف متین، خردمندانه، قوی و قابل توجیه باشد.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا