دسته‌بندی نشده

شرط پرداخت حقوق کارکنان دستگاه‌ها اعلام شد

پرداخت حقوق آبان‌ماه کارکنان دستگاه هایی که داده ها پرداخت ها را در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری (پاکنا) ثبت نکرده باشند، منوط به تعهد بالاترین مقام اجرایی آن دستگاه است.

عبدالله میرزایی ادامه داد:با هدف اجرای تکالیف قانون بودجه در شفاف سازی پرداخت حقوق کارکنان، از این ماه، حقوق و مزایای کارکنان دستگاه هایی که نسبت به ورود اطلاعات مربوطه در سامانه حقوق و مزایای کارمند ایران اقدام نکرده باشد، واریز انجام نخواهد شد.

رئیس امور مدیریت مشاغل و نظام پرداخت های سازمان اداری و استخدامی کشور اضافه کرد:بر اساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و الزام تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور دستگاه های اجرایی مکلف بودند از خرداد ماه سال جاری ، تمام پرداخت های مستمر و غیر مستمر به کارکنان خود را از محل اعتبارات هزینه ای یا منابع عمومی و اختصاصی، صرفا پس از ثبت اطلاعات آنان در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری( پاکنا) و سامانه ثبت حقوق و مزایا پرداخت کنند.

میرزایی گفت:دولت قبل به این موضوع به صورت جدی نپرداخت و اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان دستگاه های اجرایی به صورت کامل و دقیق در سامانه بارگزاری نشد، اما از ابتدای استقرار دولت جدید و با تأکید رئیس جمهور ، این موضوع مورد توجه قرار گرفته و دستگاه های اجرایی ملزم به ثبت کامل اطلاعات مورد اشاره از شهریور ماه سال جاری شده اند.

رییس امور مدیریت مشاغل و نظام پرداخت های سازمان اداری و استخدامی کشور افزود:این موضوع از سوی رییس جمهور در جلسات هیئت دولت پیگیری و به تمام دستگاه های اجرایی ابلاغ شد از ابتدای آذر، تایید پرداخت حقوق صرفا پس از درج کامل اطلاعات انجام خواهد شد.

میرزایی با اشاره به هماهنگی سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور در این موضوع گفت:آن دسته از دستگاه هایی که تاکنون اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان دستگاه متبوع را در سامانه ثبت حقوق و مزایا وارد یا تکمیل نکرده اند، متعهد می شوند ظرف مدت دو هفته نسبت به ثبت حقوق و مزایای خود در سامانه اقدام کنند و این مسئله منوط به امضای تفاهم و تعهد با بالاترین مقام اجرایی دستگاه است.

وی با بیان اینکه اطلاعات ما حاکی از این است که وزرا و روسای سازمان های مستقل زیر نظر رییس جمهور دستور اجرای این موضوع را داده و پیگیر هستند افزود:متاسفانه در سطح مدیران میانی، برخی کوتاهی ها رخ داده و وارد نکردن اطلاعات به دلیل بی توجهی به مصوبات هیئت دولت و بخشنامه ها و پیگیری های سازمان اداری و استخدامی کشور است که منجر به تاخیر در پرداخت حقوق دستگاه مورد نظر خواهد شد.

رییس امور مدیریت مشاغل و نظام پرداخت های سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد:دستگاه هایی که اطلاعات آن ها در سامانه های یاد شده به صورت کامل وارد شده است، بدون هیچ مشکلی حقوق آبان ماه را دریافت خواهند کرد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا