جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

شروط واگذاری خوابگاه مجردی به دانشجویان جدیدالورود دکتری

دانشگاه تربیت مدرس شرایط واگذاری خوابگاه مجردی به دانشجویان جدیدالورود وزارت علوم در دوره روزانه مقطع دکتری را اعلام کرد.

بر اساس اعلام اداره خوابگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس؛ با توجه به محدودیت ظرفیت خوابگاهی در پردیس مرکزی دانشگاه، دانشکده کشاورزی و دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی شهرستان نور، واگذاری خوابگاه مجردی به متقاضیان واجد شرایط  به صورت تدریجی، در طول نیم‌سال‌های اول و دوم و متناسب با ظرفیت‌های خالی خواهد بود.

بر این اساس تمامی متقاضیان خوابگاه مجردی دوره روزانه لازم است با در نظر داشتن موارد مشخض در تاریخ‌هایی که اعلام می‌شود، به سامانه گلستان مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم‌های تقاضای خوابگاه خود اقدام کنند. بر این اساس مدیریت دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس بعد از دریافت تقاضاها، نسبت به اولویت‌بندی و اختصاص خوابگاه اقدام و نتیجه (خوابگاه و اتاق اختصاص یافته) را به صورت سیستمی به اطلاع دانشجویان خواهد رساند.

حداکثر مهلت استفاده از خوابگاه در صورت وجود شرایط اسکان برای مقطع کارشناسی ارشد پایان ترم چهارم تحصیلی و برای مقطع دکتری پایان ترم هشتم تحصیلی است و قابل تمدید نخواهد بود.

دانشگاه تربیت مدرس  اعلام کرد؛ فاقد خوابگاه متأهلی می‌باشد و متقاضیان واجد شرایط، می‌توانند مطابق ضوابط صندوق رفاه دانشجویان وزارتین(علوم و بهداشت) درخواست کمک ودیعه مسکن نمایند.

دانشجویانی که مشمول آیین‌نامه استعداد درخشان دانشگاه تربیت مدرس و متقاضی خوابگاه مجردی خواهران و برادران توجه داشته باشند که اگر مدارک مرتبط با آیین‌نامه مذکور را در بخش مرتبط  با استعدادهای درخشان سامانه گلستان آپلود نمایند و این مدارک پیش از تخصیص خوابگاه، توسط دفتر استعدادهای درخشان تایید گردد، حداکثر امتیاز خوابگاهی را کسب خواهند نمود.

چنانچه دانشجو متقاضی خوابگاه باشد لازم است پس از ورود به فرم پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدیدالورود و انجام مراحل مربوط به آموزش برای درخواست خوابگاه در مرحله تقاضای خوابگاه از مراحل پذیرش، اقدام به ثبت تقاضای خوابگاه خود کند.

پس از ثبت تقاضای خوابگاه از سوی دانشجویان مرحله عملیات درخواست خوابگاه به مراحل پذیرش غیرحضوری اضافه می‌شود. دانشجویان باید از طریق لینک “وضعیت مدارک درخواست خوابگاه” در صفحه پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدیدالورود، دانشجو می‌تواند از آخرین وضعیت مدارک بارگذاری شده خود در سیستم جامع گلستان مطلع شود.

پس از چاپ گواهی پذیرش غیرحضوری امکان اعمال هر گونه تغییر در فرم‌های سیستم از دانشجو سلب خواهد شد. دانشجویان  فقط در زمان مجاز ثبت‌نام غیرحضوری که از سوی آموزش اعلام می‌شود مجاز به ثبت درخواست خوابگاه در سیستم گلستان هستند و عواقب تأخیر در ثبت درخواست خوابگاه بر عهده دانشجو خواهد بود.

به گزارش ایسنا، پیش از این دکتر فرهاد دانشجو رییس دانشگاه تربیت مدرس در خصوص وضعیت خواب گاه دانشجوبان خاطر نشان کرده بود که در دولت قبل متاسفانه خوابگاه‌های متاهلی را به مجردی تبدیل کرده بودند و فقط ۱۲ اپارتمان برای متاهلان باقی مانده بود. اما در برنامه ما ایجاد خوابگاه متاهلی هست و طرح ۵۱۱ خوایگاه متاهلی اجرا خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد؛ همچنین ظرفیت  ۳۰۰۰ هزار خوابگاه در دانشگاه تربیت مدرس وجود دارد که حدود ۱۰۰۰ خوابگاه تخلیه شده و آماده پذیرش دانشجویان هستند.

دکتر دانشجو با بیان اینکه کمبود ظرفیت خوابگاهی داریم و برخی خوابگاه ها نیاز به ترمیم و بازسازی دارند،‌ گفت: مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از کل بودجه ۱۴۰۲ دانشگاه تربیت مدرس باید از درآمد اختصاصی دانشگاه برآورد شود و درآمد اختصاصی سال گذشته دانشگاه نیر ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
ایسنا
دکمه بازگشت به بالا