جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

شهبازی: بی ثباتی در بازار ارز سم مهلکی برای تولید کشور است

[ad_1]
61686715

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که بی ثباتی در بازار ارز سم مهلکی برای تولید کشور است از دولت خواست که سریعا ثبات را به این بازار بازگرداند.

به گزارش ایسنا، علیرضا شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری از ابتدای سال تاکنون و در مناسبات مختلف و همچنین نامگذاری سال توسط ایشان با عنوان جهش تولید  مسیر  وجهت را برای قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی ونهادهای عمومی مشخص کرده است که لازم است قوا و دستگاه‌ها تاکیدات، تصمیمات و اقدامات خود را در جهت تحقق این فرمایش مورد توجه قرار بدهند.

وی افزود: مردم علیرغم شرایط اقتصادی فشارهای ناشی از تورم، گرانی و بیکاری وفاداری خود را به نظام ثابت کرده‌اند. رهنمودهای معظم له سند چشم انداز و اسناد بالادستی شرایط خطیر اقتصادی تحریم‌های ظالمانه و اکنون موضوع کرونا ویروس اهمیت و ضرورت تحقق جهش تولید و حمایت از تولید داخلی را دو چندان می‌نماید که تحقق این موضوع شرایطی را می طلبد که به آن اشاره می‌کنم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره این شرایط تصریح کرد: اول این که دولت از بنگاه داری دست بردارد و فعالیت اقتصادی را به مردم بسپارد. دوم این که همان گونه که مقام معظم رهبری تولید کنندگان را سربازان و فرماندهان جنگ اقتصادی می‌داند آنها را تکریم کنیم. نگاه بدبینانه به تولید کنندگان منجر به ایجاد بی اعتمادی میان کارفرمایان و نظام می‌شود. سوم این که اصلاح قوانین و مقررات مخل تولید در دستور کار مجلس و دولت باشد. چهارم این که باید توجه کنیم بی ثباتی در نرخ ارز سم مهلکی برای تولید کشور است که ضرورت دارد به فوریت هم ثبات را به بازار ارز بازگردانیم و هم نحوه جبران نرخ بالای ارز را برای کاهش فشار بر اقشار آسیب پذیر مشخص نمایم و پنجم این که به استناد ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لازم الاجرا است. لذا تمام دستگاه‌های اجرایی و شبکه بانکی بر اجرای آن توجه داشته باشند تا هر روز شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی نباشیم.

وی در پایان اضافه کرد: امروزه بنا به دلایل گوناگون میزان آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه در حال گسترش و رشد است که این امر سرمایه‌های آینده کشور یعنی جوانان را هدف قرار داده است. ضرورت دارد ضمن توجه به رهنمودهای رهبری و با توجه به مباحث فرهنگی در زمینه پیشگیری و کاهش آن آسیب‌ها اقدامات اساسی صورت پذیرد استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد توسعه مراکز فرهنگی و پارک‌های تفریحی و ایجاد زمینه ارتقای نشاط اجتماعی و حمایت از صنایع اشتغال زا و زودبازده می‌تواند در این جهت مثمرثمر باشد.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا