جدیدترین و داغ ترین اخبار بین الملل

شیوه جدید چین برای ردیابی مبتلایان به کرونا

چین در راستای کنترل کرونا، شیوه «تماس فضا- زمان» را برای ردیابی مبتلایان احتمالی به کرونا در پیش گرفته است.

به نقل از شبکه «CGTN»، چین در راستای تلاش‌های خود به منظور مهار کرونا، شیوه‌ای جدید با عنوان «تماس فضا- زمان» را در جهت شناسایی افرادی که در معرض این ویروس بوده اند، بکار گرفته است.

بر پایه این گزارش، مقامات بهداشتی در شهر «چنگدو» در جنوب غربی چین شیوه جدید «تماس فضا- زمان» را بکار بسته اند. در این شیوه، افرادی که در مکانی تا شعاع ۸۰۰ متر مربعی حضور داشته اند که یک فرد مبتلا به کرونا (که ابتلای وی به تأیید رسیده) در آنجا حضور داشته، شناسایی می‌شوند.

این شیوه با استفاده از رهگیری سیگنال‌های تلفن‌های همراه افراد، به شناسایی مبتلایان احتمالی می‌پردازند. همچنین استان «هنان» در مرکز چین نیز رویکردی جدید را در این زمینه اتخاذ کرده است. برخی از افراد در شهر «ژنگژو» به تازگی پیامی را بر روی تلفن‌های خود دریافت کرده اند که به آن‌ها گفته شده که شما جزء موارد تایید شده (ابتلای احتمالی به کرونا) به خاطر «تماس‌های فضا- زمان» بوده اید.

در این پیام‌های ارسال شده به شهروندان، مقامات بهداشتی از آن‌ها خواسته اند تا ظرف سه روز، دو آزمایش کرونا را انجام داده و تا زمانی که جواب منفی تست کرونای آن‌ها نیامده، خود را قرنطینه کنند. همچنین علاوه بر شهر ژنگژو، این رویکرد جدید در برخی مناطق پکن (پایتخت چین) و استان فوجیان با الزامات آزمایشی متفاوت از مکانی به مکان دیگر مورد استفاده قرار گرفته است.

طبق اعلام پایگاه «سی جی تی ان»، متخصصان بر این باورند این روش جدید به شناسایی سریع افرادی که در خطر ابتلا قرار دارند و نیز کاهش کار کادر درمانی کمک شایانی می‌کند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا