جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

صوفی: نیاز مردم مشاهده تلاش ارکان حاکمیت برای رفع مشکلات است

[ad_1]
57448997

یک فعال سیاسی گفت: مردم نیاز دارند ببینند همه ارکان حاکمیت برای رفع مشکلات‌شان در حال تلاش هستند. نیروهای مسلح، سه قوه و همه نهادها مثل موضوع کرونا باید کنار هم باشند. وقتی در این ماجرا کنار هم بودند توانستند این بحران را مدیریت کنند. بحران کرونا شاهد مثال است که همکاری و همدلی میان قوا پاسخگوی نیاز کشور است.

علی صوفی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌در ارتباط با ضرورت ایجاد همدلی و انسجام میان قوا به‌ویژه دولت و مجلس، اظهار کرد: دولت وظایف مشخصی دارد و وظایف مجلس نیز مشخص است. نگاه هر کدام باید به انجام وظایف خودشان باشد و از ایجاد مشکلات برای یکدیگر پرهیز کنند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون اگر این قوا پی حل مشکلات و معضلات جامعه باشند، باید روی نقاط مشترک مثل منافع ملی به تفاهم برسند و از کشمکش و تنش بیهوده و کاهنده پرهیز کنند. باید یکدیگر را تقویت کنند و نیروی قوی برای حل مشکلات ایجاد کنند. مشکلات امروز ما بزرگ است؛ کوچک نیست که بگوییم اگر امسال حل نشد، سال دیگر با دولت بعدی یا مجلس آتی حل می‌شود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: مردم نیاز دارند ببینند همه ارکان حاکمیت برای رفع مشکلات‌شان در حال تلاش هستند. نیروهای مسلح، سه قوه و همه نهادها مثل موضوع کرونا باید کنار هم باشند. وقتی در این ماجرا کنار هم بودند توانستند این بحران را مدیریت کنند. بحران کرونا شاهد مثال است که همکاری و همدلی میان قوا پاسخگوی نیاز کشور است. صدا و سیما ملاحظات سیاسی که قبلا در نظر داشت و باعث می شد نسبت به دولت نگاهی ضعیف داشته باشد را کنار گذاشت و از تلاش دولت یاد کرد. همه گرایشات و سلایق سیاسی کنار رفت و همه ید واحده شدند و همه ذهن ‌ها معطوف به حل مشکلات کرونا شد. مردم هم همکاری کردند و الان نیز از مدیریت بحران کرونا ناراضی نیستند.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی، فاصله طبقاتی، شکاف درآمدی، تحریم‌ها و امثال آن باید توجه کرد مردم خواستار رفع آن هستند. در مسئله خودرو و ارز شکاف طبقاتی و مشکلات اقتصادی که مایه شرم است دیده می‌شود. اگر وفاق و همدلی که در کرونا ایجاد شد در معیشت مردم ایجاد  کنیم قطعا شاهد بهبود شرایط خواهیم بود.

صوفی در پایان چنین گفت: سه سال است که رشد اقتصادی ما منفی است. خط فقر طبقه متوسط سابق را در بر گرفته است. این همه فقیر که در جامعه وجود دارد نیازمند هماهنگی میان همه نهادها هستند تا مشکلاتشان را حل کنند. مسئولان اگر اراده کنند و وحدت و همدلی را ادامه دهند می توانند بقیه مشکلات را برطرف کنند.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا