جدیدترین و آخرین اخبار داغ ورزشی

صیامی: درخواست وزارت ورزش برای استعفایم از ریاست فدراسیون صحت ندارد/ برگزاری مسابقات دهگانه با یک ورزشکار غیرقانونی نیست

هاشم صیامی، درباره رقابت‌های دوومیدانی جام امام رضا(ع) اظهار داشت: این رقابت‌ها در خرداد ماه برگزار می‌شود و تاکنون ۷ کشور ترکیه، ارمنستان، قرقیزستان، کویت، عراق، افغانستان و عمان برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند. ما از همه کشورها دعوت کردیم و فعلا کشورهای اروپایی تمایلی برای حضور در این رقابت‌ها ندارند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در ماده دهگانه مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور تنها یک ورزشکار شرکت کرده، گفت: همواره در مسابقات قهرمانی کشور نزدیک به ۲۰۰ ورزشکار شرکت می‌کنند و تعداد آنها بیشتر از این حد نمی‌شود. در رده‌های پایه مربیان سعی می‌کنند که ورزشکار در دهگانه یا هفتگانه شرکت نکند زیرا ورزش پرفشاری است و دوومیدانی‌کار باید در ۱۰ ماده سنگین مسابقه دهد.

صیامی در واکنش به سخنان هادی سپهرزاد که عنوان کرد بود فدراسیون حداقل باید با سه ورزشکار مسابقات دهگانه را برگزار می‌کرد و کار مسوولان غیرقانونی است، خاطرنشان کرد: ما به احترام ورزشکار مسابقات را برگزار می‌کنیم و تاکنون این موضوع جایی عنوان نشده که اگر یک ورزشکار آمد، مسابقات را در آن ماده برگزار نکنید. باید در رده‌های پایه مسابقات در تمامی مواد برگزار شود.

رییس فدراسیون دوومیدانی اضافه کرد: هر چند در مسابقات قهرمانی کشور تعداد دوومیدان‌کاران کم نبود؛ اما مربیان و ورزشکاران از حضور در ماده دهگانه استقبال نمی‌کنند زیرا ورزش سنگینی است. به یاد دارم در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا سریلانکا در ماده دهگانه تنها چهار ورزشکار شرکت کردند و این موضوع عجیب نیست.

صیامی درباره اینکه شایع شده وزارت ورزش به خاطر عملکرد ضعیف از وی خواسته استعفا کند، گفت: چه فردی چنین مطالبی را عنوان کرده و هرگز چنین چیزی صحت ندارد. در هر صورت ما هم دشمن داریم. من منتخب مجمع هستم و وزیر ورزش و جوانان همواره از من حمایت کرده و کنارم بوده اما توصیه‌هایی هم به ما داشت زیرا او دلسوز دوومیدانی است و حتما توصیه‌های او را انجام می دهیم تا اتفاقات خوبی در دوومیدانی رخ دهد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا