جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

طرح تامین کالاهای اساسی به زیان کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی

[ad_1]
57868868

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است که طرح تامین کالاهای اساسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ضرر کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی است.

علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در طرح یک فوریتی «تأمین کالاهای اساسی» که کلیات آن به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و روز دوشنبه جزئیات آن تصویب خواهد شد مقرر شده است از معادل ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام واگذار شده به تامین اجتماعی، ۱۵ هزار میلیارد تومان بازپس گرفته شود و ۱۸ هزار میلیارد تومان ظرفیت قانونی واگذاری (باقیمانده) هم منتفی شود.

وی افزود: به زبان ساده‌تر این طرح معادل ۳۳ هزار میلیارد تومان به کارگران و بازنشستگان مشمول تامین اجتماعی زیان وارد می کند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می رود نمایندگان در مجلس شورای اسلامی برای منابع تأمین کالاهای اساسی به بند الف طرح خود ۱۵ هزار میلیارد تومان اضافه کنند و سقف بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه را از ۵۰ هزار میلیارد تومان به ۶۵ هزار میلیارد تومان افزایش دهند تا از سهم موجود بازنشستگان و کارگران بیمه شده تامین اجتماعی که در قانون فعلی بودجه سال ۱۳۹۹ وجود دارد و با این طرح لغو می‌شود کسر نکنند.

بابایی کارنامی تاکید کرد: این موضوع از آنجا اهمیت می یابد که مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان پرداخت مطالبات تامین اجتماعی که به جای آن دربند (۱_ب) طرح مجلس آمده است قابل تحقق نخواهد بود، یعنی ۳۳ هزار میلیارد تومان موجود در قانون جاری لغو می‌شود (۱۵ هزار میلیارد تومان پس گرفته می‌شود و ۱۸ هزار میلیارد تومان ظرفیت منتفی می گردد) و به جای آن ۲۰ هزار میلیارد و منابع غیر قابل تخصیص در بنده (ب) وعده داده می شود.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا