جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

طرح تامین کالاهای اساسی چهارشنبه در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

[ad_1]
57428411

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که طرح تامین کالاهای اساسی روز چهارشنبه در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جلسه صبح امروز(دوشنبه) کمیسیون برنامه و بودجه که با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، سازمان تامین اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای بررسی نحوه تامین منابع مالی طرح تامین کالاهای اساسی برگزار شد، گفت: کمیسیون در نظر دارد تا طی این هفته جمع‌بندی لازم را نسبت به طرح انجام دهد تا طرح روز چهارشنبه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

وی افزود: در جلسه صبح امروز کمیسیون درباره روند اجرایی و عملیاتی طرح و همچنین فروش اموال و دارایی‌های دولت و تبدیل آن به منابع مالی لازم برای تامین کالا بحث و بررسی‌های لازم انجام شد و توافق‌هایی میان دولت و مجلس صورت گرفت تا هرچه سریعتر فرایند تبدیل اموال اجرایی شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه فردا در دو نوبت صبح و بعدازظهر برای بررسی طرح تامین کالاهای اساسی با مسئولان دولتی تشکیل جلسه می‌دهد، گفت: ما منابع را در این طرح به شکلی تعریف کرده‌ایم که بخشی از آن به صورت نقدی و بخشی دیگر منابع حاصل از فروش اموال دولت و ETF باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: منابع مالی تعیین شده برای طرح تامین کالاهای اساسی منجر به افزایش سقف بودجه نشده و تغییری در آن ایجاد نمی‌کند. این طرح همچنین هیچ ارتباطی به بحث یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نداشته و احکام بودجه را دستخوش تغییر نمی‌کند.

نماینده مردم همدان در مجلس در پایان گفت: سازمان تامین اجتماعی حدود ۴۵ میلیون نفر را تحت پوشش دارد و می‌تواند از این طریق اقدام کند، همچنین سازمان‌های حمایتی دیگر یا حتی نیروهای مسلح و کسانی که توانایی تبدیل اموال دولت را به پول و سپس کالا دارند، می‌توانند در این طرح با یکدیگر هماهنگی‌های لازم را انجام داده و به موجب وظایف ذاتی خود در این راستا عمل کنند.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا