جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

خواص سلطان گیاهان – عرق گیاه یونجه

عرق گیاه یونجه که به سلطان گیاهان یا پدر غذاها معروف است، برای کبد چرب، کلیه، معده و افزایش قد مفید است.

گیاه یونجه، به دلیل اینکه سرشار از مواد مغذی و ویتامین های عالی برای سلامتی و درمان بیماری ها است به نام سلطان گیاهان یا پدر غذاها شناخته می شود.

عرق یونجه، یکی از عرقیجات گیاهی است که بسیار پرکاربرد است. عرق یونجه برای سلامتی و درمان بیماریها خواص زیادی دارد. از عرق یونجه برای مشکلات زنان و مردان تا درمان کم خونی، پوکی استخوان و… استفاده می شود. عرق یونجه دارای طبع گرم و تر است.

خواص عرق یونجه برای معده

عرق یونجه به عنوان درمانی برای رفع مشکلات و بیماری‌های گوارشی محسوب می شود. مصرف عرق یونجه برای رفع مشکلاتی مانند ورم معده، زخم معده، التهاب و سوء هاضمه موثر است. جوانه یونجه حاوی فیبر بالایی است به همین دلیل برای درمان یبوست هم مفید است.

خواص عرق یونجه برای کلیه

به همین دلیل با افزایش مصرف آب و دفع ادرار، منجر به بهبود عملکرد کلیه ها می گردد و می تواند مانع از بروز مشکلات کلیوی شود.علاوه بر این عرق یونجه به دلیل داشتن خواص فوق العاده برای بهبود مشکلات کلیوی موثر است.

خواص عرق یونجه برای کبد چرب

عرق یونجه با دفع سموم و پاکسازی کبد برای درمان کبد چرب موثر است و در طب سنتی مصرف آن برای رفع این مشکل توصیه شده است. البته باید به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد آن هم برای کبد مضر است.

خواص عرق یونجه برای افزایش قد

عرق یونجه به دلیل داشتن مواد معدنی مهمی مانند پتاسیم، کلسیم، آهن و منگنز و ویتامین هایی مانند ویتامین D برای تقویت و استحکام استخوان ها بسیار موثر است. به همین جهت این عرق گیاهی تاثیر مثبتی بر روی ساخت استخوان ها و افزایش قد کودکان در سن رشد می گذارد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا