جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

علائم سیاتیک را بشناسید

زمانی که عصب سیاتیک آسیب می‌بیند، فشرده می‌شود یا تحریک می‌شود و باعث ناراحتی زیادی در انسان می‌شود. اما سیاتیک چه علائمی دارد؟

سیاتیک که اغلب با کمردرد همراه است، بیشتر به درد در باسن  و گاهی اوقات در ساق پا نیز منجر می‌شود. این به این دلیل است که درد در امتداد اعصاب سیاتیک، طولانی‌ترین اعصاب بدن شما حرکت می‌کند.

سی‌ان‌ان گزارش داد، عصب سیاتیک بزرگترین عصب بدن انسان است؛ این عصب  در داخل باسن و در پشت ران درست درخط وسط سیر می‌کند و به زانو می رسد. در پشت زانو به دو شاخه تی بیال و عصب پروانه آل مشترک تقسیم می‌شود. درد سیاتیک به صورت یک طرفه یا دو طرفه انتشار می‌یابد.

هنگامی که عصب سیاتیک آسیب می‌بیند، فشرده می‌شود یا تحریک می‌شود، باعث ناراحتی قابل توجهی می‌شود؛ سوزن سوزن شدن دردناک بی وقفه، یا بی‌حسی و ضعف در پشت یک یا هر دو پا از جمله این موارد است. کارشناسان تخمین زده‌اند که ۴۰ درصد از بزرگسالان در طول زندگی خود سیاتیک را تجربه می‌کنند. متأسفانه، بدون درمان مناسب، این بیماری می تواند مزمن شود.

محققان تاکید می‌کنند، تمرینات اصلاحی مناسب اگر به طور منظم انجام شود، می‌تواند به تسکین سیاتیک و همچنین پیشگیری از آن کمک کند. ضمن اینکه قبل از شروع هر برنامه ورزشی، با پزشک خود صحبت کنید تا منبع درد خود را بفهمید و تأییدیه بگیرید.

به گفته کارشناسان، سیاتیک درمان‌های بسیار متنوعی دارد، ولی استفاده از درمان صحیح توسط پزشک متخصص و پزشک سیاتیک، از مزمن شدن و غیرقابل درمان شدن آن جلوگیری می‌کند. درمان‌های اولیه هر چه باشد هدف اول کاهش التهاب و کاهش درد است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
اقتصادنیوز
دکمه بازگشت به بالا