جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

علی لاریجانی رئیس مجلس ماند/ «پزشکیان» و «مصری» نواب رئیس شدند

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (یکشنبه) با دستور کار انتخاب اعضای هیئت رئیسه آغاز شد، از مجموع ۲۷۴ رأی، علی لاریجانی با ۱۵۵ رأی به عنوان رئیس مجلس

ابقاء شد.
همچنین محمدرضا عارف و محمدجواد ابطحی، دیگر کاندیداهای ریاست مجلس توانستند به ترتیب ۱۰۵ و ۹ رأی از نمایندگان مجلس کسب کنند.
به گزارش مهر، لاریجانی پس از کسب رأی از نمایندگان مجلس، اظهار کرد: از اعتماد مجدد شما نمایندگان تشکر می‌کنم و امیدواریم مشکلات اقتصادی که پیش پای ملت ایران قرار گرفته است با حمایت نمایندگان رفع شود.
بر اساس این گزارش، از میان نامزدهای نایب رئیسی مجلس، مسعود پزشکیان و عبدالرضا مصری به ترتیب با ۱۴۸ و ۱۴۳ رأی به عنوان نواب رئیس اول و دوم انتخاب شدند.
پیش از این علی مطهری به مدت سه سال نایب رئیس دوم مجلس بود.
پس از انتخاب نواب رئیس، انتخاب کارپردازان در دستور کار قرار گرفت که بهروز نعمتی با ۱۶۵ رأی، محمد آشوری تازیانی با ۱۴۴ رأی و اسدالله عباسی با ۱۳۴ رأی به عنوان کارپردازان هیئت رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس دهم شورای اسلامی انتخاب شدند.
همچنین سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی با ۱۶۰ رأی، محمد علی وکیلی با ۱۵۳ رأی، علی اصغر یوسف نژاد با ۱۵۱ رأی علیرضا رحیمی با ۱۲۶ رأی، احمد امیرآبادی با ۱۳۲ رأی و اکبر رنجبرزاده با ۱۳۸ رأی به عنوان دبیران هیئت رئیسه مجلس برگزیده شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا