جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

فاضلی: تحریم‌های اخیر آمریکا نقض حقوق بشر است

[ad_1]
61751680

یک عضو هیات رییسه فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی تحریم‌های اخیر آمریکا را نقض حقوق بشر دانست و گفت: آمریکا سلامت مردم ایران را هدف قرار داده است.

ملک فاضلی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه چند بانک ایرانی اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب برنامه آمریکا دشمنی با ملت ایران بوده روالی که در دولت‌های گذشته این کشور تکرار شده و در دولت فعلی تشدید پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در شرایطی دولت فعلی آمریکا برخی از بانک‌های ایران را تحریم کرده که آنها برای مبادلات دارو و غذا تامین ارز می‌کردند. البته که پیش از آن هم به طور غیرمستقیم به دلیل وجود مشکلاتی نمی‌توانستیم داروهای مورد نیاز را وارد کشور کنیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هدف آمریکا از تحریم‌های جدید ایجاد مشکلاتی برای تامین دارو است، تصریح کرد: وقتی کل سیستم بانکی کشور تحریم‌ می‌شود نمی‌توان برای خرید دارو مبادلات خارجی انجام داد آن هم در شرایطی که با شیوع ویروس کرونا و فصل همه‌گیری آن و تداخل با آنفلوآنزا روبه‌رو هستیم و دنیا با این پدیده مواجه است. طبیعتا ما نیاز به خرید دارو برای سلامت جامعه داریم که آمریکا سلامت مردم ما را هدف قرار داده است.

فاضلی با یادآوری این‌که اولین حقوق بشر هر انسانی حفظ سلامت است، اظهار کرد: باید تمامی کارگزاران داخل کشور و حتی عرصه بین‌الملل در جهت تامین سلامت مردم اقدامات لازم را انجام دهند لذا کوتاهی در این باره نقض حقوق بشر است. هر دولتی که بخواهد سلامت جامعه را به خطر بیندازد در جهت خلاف اصول اولیه حقوق بشر انسان‌ها حرکت کرده است. وقتی ما توان خرید دارویی برای حفظ سلامت مردم را پیدا نکنیم یعنی آمریکا می‌خواهد تامین سلامت مردم با مشکل مواجه شود.

این عضو هیات رییسه فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در جمع بندی گفت: آمریکا اولین حقوق انسان یعنی سلامت را هدف قرار داده است لذا می‌توان گفت که تحریم‌های اخیر برای تامین ارز جهت خرید دارو یک اقدام خلاف حقوق بشری است.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا