جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

فایزر برای تزریق به کودکان 5تا11 ساله رای کمیته مشورتیFDA را بدست آورد

به گزارش روز چهارشنبه گروه آموزش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، «کمیته مشورتی واکسن‌ها و محصولات بیولوژیکی مرتبط» صبح دیروز سه‌شنبه به وقت آمریکا برای استماع سخنرانی‌ها برای چند ساعت قبل از انجام این رأی‌گیری تشکیل جلسه داد.

«سازمان غذا و داروی آمریکا» (FDA) قبل از تصمیم گیری در مورد اعطای مجوز اضطراری برای ارائه دزهای کمتر واکسن کرونای فایزر به کودکان در محدوده سنی پایین، این توصیه را در نظر خواهد گرفت.

این شرکت داروسازی هفته گذشته، اعلام کرد که ارائه این دزهای خفیف واکسن کرونا به کودکان پنج تا ۱۱ ساله بیش از ۹۰ درصد مؤثر بوده است.

به گزارش نیویورک تایمز، دکتر «پیتر مارکس»، رئیس بخش واکسن‌های سازمان غذا و داروی آمریکا، گفت که تا به امروز، کمتر از ۱۰۰ کودک بین پنج تا ۱۱ ساله بر اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌ و هشت هزار و ۳۰۰ نفر در بیمارستان بستری شده‌اند.

در صورتی که سازمان غذا و داروی آمریکا ارائه این واکسن را برای این دسته از کودکان تایید کند، لازم است این موضوع توسط «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا» و دکتر «راشل والنسکی» مدیر این مرکز نیز تایید شود.

شرکت داروسازی مُدرنا نیز روز دوشنبه اعلام کرد که ارائه دزهای خفیف واکسن کرونای این شرکت به کودکان همین گروه سنی (۵ تا ۱۱ ساله) بی‌خطر بوده و در آزمایش‌های بالینی در مراحل پایانی مشاهده شده که این گیرندگان واکنش های آنتی بادی بالایی تولید کرده اند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذرماه ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

جهش های ویروس کرونا در انگلیس، برزیل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا