جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

فرمانده هوایی ناو آبراهام لینکلن: به دنبال جنگ با ایران نیستیم

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ کانال خبری سی ان بی سی دوشنبه شب گزارش داد: ناو ۱۰۰ هزار تنی آبراهام لینکلن میزبان ۴۴ جنگنده مختلف و همچنین تعدادی بالگرد و هواپیماهای دیگر است.

فرمانده یگان هوایی این ناو هواپیمابر در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ ان‌ بی‌ سی مدعی شد: این ناو، نماد بزرگی از حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس است؛ هدف آن نیز بازدارندگی در برابر اقدامات بر هم زننده ایران است.

وی اضافه کرد: ۲۱ میلیون بشکه نفت که هر روز از طریق این تنگه عبور می کند، نه تنها یک مسأله آمریکایی، بلکه یک مسأله جهانی است. ترامپ حتی نگرانی خود را درباره نقش آمریکا در محافظت از تنگه و نفتی که از آن عبور می کند، توئیت کرده و در ماه ژوئن(تیر) گفت که مشتریان نفت خام باید از کشتی های خود محافظت کنند.

فرمانده یگان هوایی ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن تأکید کرد که آمریکا، هدفی برای جنگ با ایران ندارد و تنها می خواهد خلیج فارس ثبات بیشتری را تجربه کند.

به گزارش ایرنا، ارتش آمریکا اوایل ماه اردیبهشت ناوهواپیمابر آبراهام لینکن و بمب افکن های بی ۵۲ را به منطقه خاورمیانه اعزام کرد.

آمریکا ماه گذشته به دنبال آتش گرفتن شش نفتکش در تنگه هرمز، ایران را متهم به دست داشتن در این حوادث کرد و حضور فیزیکی نیروهای خود در منطقه را گسترش داد. همچنین در پی تجاوز یک پهپاد آمریکایی به حریم هوایی ایران، تهران آن را مورد هدف قرار داد و در آب های خلیج فارس منهدم شد.

منبع: خبرگزاری برنا

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا