جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

فروش خانه‌ با قیمت‌هایی زیر ۱ میلیارد تومان در تهران + جدول

درمحله شمیران نو می توان آپارتمان های زیر میلیاردی زیادی پیدا کرد اما مشاوران املاک این منطقه می گویند بیشتر این آپارتمان ها بی سند و اوقافی هستند .

محله‌ی قدیمی شمیران نو با قدمتی ۱۰۰ ساله، واقع در منطقه ۴ و شرق تهران است. این محله به دلیل نزدیکی به جنگل‌های لویزان، از آب و هوای مطلوبی برخودار است و از شمال با بزرگراه زین الدین، از شرق با خیابان تکاوران و خیابان هنگام، از جنوب با خیابان نیروی دریایی، خیابان الزهرا و خیابان بهار و از غرب با بزرگراه امام علی محدود شده و با محله‌های ‌لویزان، حسین آباد، قاسم آباد، مجیدیه، دانشگاه علم و صنعت و اوقاف مجاورت دارد.

در میان آگهی‌های خرید و فروش مسکن، تعداد نسبتا بالای آگهی‌های فروش خانه‌ با قیمت‌هایی زیر ۱ میلیارد تومان در این محله قابل توجه است.

پیگیری اکوایران از مشاوران املاک نشان می‌دهد،بافت این محله علی‌رغم نزدیکی به محله‌های نسبتا خوب تهران، از نوسازی و توسعه کمتر و تراکم بالایی برخوردار است.

به گفته یک مشاور املاک در شمیران نو، خانه‌های این محله اغلب کم‌متراژ و یک خوابه هستند و ازدیاد جمعیت و کوچه‌های تنگ یکی پس از دیگری، عبور و مرور را سخت می‌کند.

بر اساس گفته وی، از دلایلی که منجر شده خریدار این خانه‌ها کمتر باشد، اوقافی، قولنامه‌ای و بدون سند بودن آنها است.وی همچنین می‌گوید:فاضلاب‌های وصل شده به کوچه‌ها و بافت تجاری- اداری و کارگاهی که با بافت مسکونی درآمیخته است از دیگر معایب این محله است.

هم‌اکنون وضعیت خرید و فروش خانه در این محله راکد و قیمت‌ها بدون تغییر بوده است.بیشتر خریداران کسانی هستند که از پیش هدف خرید خانه در این محله را داشته‌اند و با جمع‌آوری بودجه اقدام به خرید می‌کنند و خرید با هدف سرمایه‌گذاری در این محله کمتر دیده می‌شود.یک خانه ۳۰ متری و زیر هم کف در هنگام، با عمر بنای ۱۵ ساله، ۶۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.خانه‌ای دیگر در کوی ششم هنگام، با ۴۳ مترمربع مساحت، و ۵ سال سن بنا، به قیمت ۸۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.با این بودجه، در میدان الغدیر، یک خانه ۵۰ متری با ۲۱ سال سن را می‌توان خریداری کرد.

Untitled-10

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا