جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

فریدون مجلسی: کره جنوبی بدون آمریکا، گداخانه‌ای مثل کره شمالی است

[ad_1]
61689229

یک کارشناس مسائل بین الملل با بیان این که کره جنوبی تحت نفوذ آمریکا پول‌های ایران را بلوکه کرده است گفت‌: هنوز پایگاه های نظامی آمریکا در کره جنوبی برقرار است و کره جنوبی در جبهه آمریکا قرار دارد.

فریدون مجلسی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اقدام کره جنوبی در بلوکه کردن پول‌های ایران گفت: مشخص است کره تحت نفوذ آمریکا این کار را انجام می دهد، کره یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیاست که پیشرفت خود را مدیون آمریکا می‌داند و بدون آمریکا کره جنوبی گداخانه‌ای مثل کره شمالی است‌.

وی افزود: هنوز بعد از 65 سال صلحی انجام نشده و در شرایط جنگ هستند، پادگان و پایگاه های نظامی آمریکا در کره جنوبی برقرار است و سربازان آمریکایی آنجا حضور دارند، حتی ارتش کره جنوبی بدون مجوز آمریکا کاری انجام نمی‌دهد. در مقابل شاهد هستیم که توسعه اقتصادی دارند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین بیان کرد: پول های ما علاوه بر کره در انگلیس یا آمریکا هم بلوکه هستند و آنها به ویژه آمریکا هر چند وقت یکبار به بهانه ای از این پول برداشت می کنند مثلا در جایی یکی به سفارت خانه هایشان آسیب می زند خسارت می‌گیرند به هر حال طوری است که آسیب رساندن به ایران به هنر تبدیل شده است‌.

مجلسی خاطرنشان کرد: در هر حال آنچه کره جنوبی در قالب دارویی پرداخت کرده با اجازه خزانه داری آمریکا بوده است، در واقع میان آمریکا و ایران جنگی است که کره جنوبی در جبهه آمریکا قرار دارد. 

وی ادامه داد: تا زمانی که تحریم های یک جانبه آمریکا نبود منافع ایجاب می کرد چیزهایی را بفروشند اما الان نه نفت می خرند نه پولی پرداخت می کنند با این کار آمریکا را خوشحال می کنند و رضایت آمریکا را دارند. به هر حال اشتباه را کسانی کردند که آن موقع نفت را فروختند. 

این کارشناس مسائل بین‌الملل درباره این که تا چه اندازه امکان پیگیری حقوقی و دیپلماتیک وجود دارد، گفت: در شرایط متعارف ایران می توانست کارهای زیادی  انجام دهد اما اکنون ایران در شرایطی که تمام مراجع توسط کشورهای غرب ایجادشده اند مانند لاهه و… همه تحت تاثیر قواعد حقوقی خود هستند، سخت است.

وی با بیان این که  هر جایی که مراجعه می کنیم روی خوش نشان می دهند که رسیدگی می کنیم اما بلافاصله موضوع را سیاسی می‌کنند، معتقد است: باید در نظر داشت وقتی کشوری وارد جنگ می شود باید امکانات خودش را بسنجد و در آن حد اقدام کند اقدام فراتر از توانمندی ها موجب آسیب بیشتری می شود.

این کارشناس مسائل بین الملل  با بیان این که همیشه نمی شود حق را به صورت کامل طلب کرد، ابراز عقیده کرد: باید به اندازه ای که می‌توانیم طلب کنیم نه به اندازه ای که حق خودمان می دانیم. درواقع مساله حقوقی تابع مساله سیاسی شده و راه حلی ندارد.

انتهای پیام 

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا