جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

فعالیت سامانه بارشی جدید در آسمان ایران + جزییات

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی فردا خبر داد و کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما در برخی مناطق کشور را پیش‌بینی کرد.

 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های کرمان،‌ فارس، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بارش باران،‌ گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و بارش برف در مناطق مرتفع پیش‌بینی شده است.

اوایل وقت فردا یکشنبه 15 اسفند در خراسان رضوی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است و از بعدازظهر سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد و در مناطق غرب، شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز غربی بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکرشده،‌ ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران،‌ سمنان،‌ سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد. سه‌شنبه در مناطق شمال شرق و ارتفاعات البرز ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از بعدازظهر چهارشنبه مجدداً با ورود سامانه بارشی، بارش‌ها در مناطق غربی آغاز می‌شود و به‌تدریج مناطق غرب،‌ ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات غربی البرز را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

طی امروز و فردا در مناطق جنوب شرق، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از امروز تا دوشنبه برای سواحل دریای خزر کاهش 8 تا 10 درجه‌ای دما و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش 6 تا 8 درجه‌ای دما برای این مناطق پیش‌بینی شده است.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا