جدیدترین و آخرین اخبار داغ دانش و فناوری

قابلیت جدید آیفون

اپلیکیشن DynamicSpot که داینامیک آیلند آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را به دستگاه‌های اندرویدی اضافه می‌کند در مدت‌زمانی کوتاه با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

داینامیک آیلند که از نگاه اپل بزرگ‌ترین تغییر سیستم‌عامل iOS در پنج سال اخیر محسوب می‌شود، سیستمی متشکل‌از یک حفره‌ی کپسولی در بالای نمایشگر آیفون است که برای جایگزینی با بریدگی (ناچ) معرفی شده و با انیمیشن‌های مختلف رابط کاربری آیفون را بهبود می‌دهد. این حفره‌ی کپسولی صرفاً در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس حضور دارد.

مدت کوتاهی پس از رونمایی آیفون‌های نسل جدید، توسعه‌دهندگان دست‌به‌کار شدند و اپلیکیشنی به نام DynamicSpot توسعه دادند تا دارندگان گوشی‌های اندرویدی نیز به قابلیتی مشابه داینامیک آیلند دسترسی داشته باشند. براساس گزارش گیزموچاینا، تعداد دانلودهای DynamicSpot در گوگل پلی از مرز یک میلیون بار عبور کرده است.

DynamicSpot روز ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۲ (۷ مهر ۱۴۰۱) برای گوشی‌های مجهز به اندروید ۹ و نسخه‌های جدیدتر دردسترس قرار گرفت و دستیابی به بیش از یک میلیون دانلود در این بازه‌ی زمانی کوتاه، تحسین‌برانگیز است. در حال حاضر این اپلیکیشن امتیاز ۴٫۱ را در گوگل پلی کسب کرده که نشان‌دهنده‌ی رضایت کاربران است.

توسعه‌دهنده‌ی DynamicSpot می‌گوید این اپلیکیشن برخلاف آنچه اپل در آیفون ارائه می‌دهد، قابل شخصی‌سازی است و کاربر می‌تواند نحوه‌ی تعامل با حفره‌ی مجازی صفحه‌نمایش را تغییر دهد. براساس گفته‌های توسعه‌دهنده، DynamicSpot در گذر زمان میزبان قابلیت‌های جدیدی می‌شود.

قابلیت جدید آیفون که اندرویدی‌ها هم طرفدارش شدند/ عکس

شایعه‌ها می‌گویند که شیائومی در برخی از گوشی‌هایش روی مشخصه‌ای مشابه داینامیک آیلند کار می‌کند. احتمالاً سایر تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی نیز رویکرد مشابهی در پیش خواهند گرفت.

اپل برای حذف ناچ از آیفون‌های پرو نسل جدید حسگر مجاورتی را به زیر نمایشگر منتقل کرده و سایر حسگرها را در فاصله‌ی نزدیک‌به‌هم قرار داده است. حفره‌ی کپسولی نمایشگر آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از دو حفره‌ی مجزا تشکیل شده و اپل فاصله‌ی بین آن‌ها را به روش نرم‌افزاری تاریک کرده است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا