جدیدترین و داغ ترین اخبار بین الملل

قالیباف:همکاری ایران و نیکاراگوئه برای مقابله با تحریم ها ضروری است

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از خانه ملت، محمدباقر قالیباف عصر امروز (چهارشنبه)   و  دنیس مونکادا وزیر خارجه نیکاراگوئه که برای شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به تهران سفر کرده است،   دیدار و گفت وگو کردند.

قالیباف در ابتدای دیدار با اشاره به سابقه انقلابی ایران و نیکاراگوئه، گفت: مقابله با سیاست های زورگویانه و یکجانبه گرایی آمریکا موجب نزدیکی دیدگاه های دو کشور در بسیاری از موضوعات بین المللی شده است.

وی با محکومیت تحریم های آمریکا علیه ایران و نیکاراگوئه بر ضرورت همکاری دو کشور جهت مقابله و خنثی سازی تحریم ها تاکید نمود و اظهار داشت: همکاری های سیاسی و فرهنگی بین کشورهایی که نگاه های مشترک دارند بیشتر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با قدردانی از حمایت نیکاراگوئه از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی، گفت: از همکاری نزدیک دو کشور در سطح مجامع بین المللی خرسندیم و بر تداوم و تقویت این همکاری ها تاکید داریم.

دنیس مونکادا وزیر خارجه نیکاراگوئه نیز در این دیدار ضمن محکوم نمودن تحریم ها و اقدامات یکجانبه آمریکا، افزود: ما با وجود سیاست های مداخله جویانه برخی کشورها از شرافت و حاکمیت خود دفاع می کنیم.

وزیر خارجه نیکاراگوئه همچنین اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تحکیم مراودات و همبستگی در مباحث سیاسی، پزشکی، امنیت سایبری و توسعه روابط هستیم.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا