جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

قیمت جدید محصولات سایپا اعلام شد +جدول

بر این اساس ساینا دنده‌ای با افزایش ١۶ میلیون و ١٩٧ هزار و ٣٠٠ تومانی و ساینا S با افزایش٢٢ میلیون و ٢۵٩ هزار و ٢٠٠ تومانی به ترتیب ١٢٠ میلیون و ٨۴۶ هزار و ٩٠٠ تومان (ساینا دنده‌ای) و ١۶۴ میلیون و ٧٩۵ هزار و ٩٠٠ تومان ( ساینا S) تعیین قیمت شده‌اند.

همچنین در محصولات خانواده تیبا، پس از اعمال افزایش ١٣ درصدی قیمتها، تیبا صندوقدار به ١١۶ میلیون و ٢٨٢ هزار تومان و تیبا ۲ به ١٢٣ میلیون و ١١٨ هزار و ٣٠٠ تومان رسیده‌اند. براین اساس تیبا صندوقدار ١۵ میلیون و ۶۵١ هزار و ۵٠٠ تومان و تیبا٢، ١۶ میلیون و ۵٩٩ هزار و ۵٠٠ تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

در محصولات جدید این گروه خودروسازی نیز کوییک دنده‌ای با افزایش ٢١ میلیون و ٧۴٨ هزار تومانی به ١۶٢ میلیون و ٨٠٩ هزار و ۴۰۰ تومان، کوییک S  با افزایش ٢٣ میلیون و ٧٩٧ هزار و ٨٠٠ تومانی به ١٧٨ میلیون و ٧٩٢ هزار و ٧٠٠ تومان و شاهین با افزایش ١۴.۴ درصدی معادل ۴٩ میلیون و ٣٢۵ هزار و ٨٠٠ تومان به  ٣۴١ میلیون و ١٩٧ هزار تومان رسیده‌اند.

کوییک R با گیربکس معمولی و کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک نیز به ترتیب ١٧٢ میلیون و ۴٨٣ هزار و ۵٠٠ تومان و ٢۶۵ میلیون و ۶٢٠ هزار و ٢٠٠ تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

قیمت جدید محصولات سایپا اعلام شد

لازم به ذکر است که شورای رقابت از اردیبهشت امسال دوباره به چرخه قیمت‌گذاری خودرو بازگشت و طبق آخرین تصمیم‌گیری‌های این شورا قرار شد که هر شش ماه یکبار خودروها براساس نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی مشمول افزایش قیمت شوند. باتوجه به اینکه دور اول افزایش قیمت‌های مصوب در  اردیبهشت ماه  سال جاری اعمال شد که بدین ترتیب زمان آخرین قیمت‌گذاری در پایان آبان ماه امسال به اتمام می‌رسد؛ لذا چندی است که زمزمه‌های افزایش قیمت برای نیمه دوم سال و اعلام قیمت جدید محصولات خودروسازان شنیده می‌شود. این در حالی است که چندی پیش دور دوم شورای رقابت هم به پایان رسید و بایستی اعضای جدید از جمله رئیس شورا تغییر می‌کردند؛ اما با وجود گذشت یک ماه که قرار بود با حضور وزیر اقتصاد، رئیس جدید و اعضای این شورا مشخص شوند، هنوز خبری از تغییرات نیست.

علیرغم مشخص نبودن اوضاع شورای رقابت برای تصمیم‌گیری قیمت‌های جدید خودروها گویا صبر خودروسازان به اتمام رسیده و افزایش قیمت‌های جدید محصولات خودروسازان داخلی تاکنون برای سایپا با افزایش متوسط ١٣ درصدی اعمال شده است. البته ایران‌خودرو نیز به زودی قیمت‌های جدید خود را اعلام خواهد کرد که بر اساس اطلاعات رسیده، شامل چهار محصول این شرکت خواهد شد. البته ایران خودرو و سایپا معتقدند که این کار  با هدف شکستن قیمت خودروها در بازار  آنهم به مدد افزایش تولید انجام شده است.

در این بین اظهاراتی هم مطرح شده که وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) می‌خواهد برای قیمت خودرو تصمیم‌گیری کند. با این وجود هنوز مشخص نیست که قیمت‌های جدید از سوی وزارت صمت ابلاغ ‌شده یا خودروسازان خودشان دست به کار شده‌اند!

این مطلب برایم مفید است

2 نفر این پست را پسندیده اند
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا