جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

قیمت طلا گران شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۴ درصد افزایش به ۱۹۳۳ دلار و ۷۸ سنت رسید.

در حالی که افزایش نرخ بهره در آمریکا و پیشرفت در مذاکرات آتش بس بین روسیه و اوکراین دیروز قیمت طلا را دیروز به زیر 1900 دلار رسانده بود، امروز قیمت ها مجددا به بالای 1900 دلار بازگشت.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.34 درصد افزایش به 1933 دلار و 78 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با 1.26 درصد رشد به 1933 دلار و 30 سنت رسید.

دیروز فدرال رزرو برای اولین بار از سال 2018 نرخ بهره را افزایش داد و یک برنامه زمانی مشخص برای مهار تورم ارائه داد. بانک مرکزی آمریکا در عین حال از عوامل عدم قطعیتی همچون جنگ اوکراین و بحران کرونا که بر اقتصاد این کشور سایه افکنده سخن به میان آورد.

به دنبال اقدام فدرال رزرو سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین رقم از می 2019 رسید.

سرمایه گذاران تمرکز خود را معطوف گفت وگوهای آتش بس میان روسیه و اوکراین کرده اند و امیدوارند راه حلی دیپلماتیک برای درگیری نظامی پیدا شود. ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفته مذاکرات واقع بینانه تر شده و روسیه هم اعلام کرده که پیشنهادات مورد بحث در آستانه رسیدن به توافق قرار دارد.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز چهارشنبه با 0.8 درصد افزایش به 1070.53 تن رسید که بالاترین رقم از مارس 2021 تاکنون بود.

قیمت فلز پالادیوم که در تولید خودروهای سازگار با محیط زیست مورد استفاده خودروسازان قرار می گیرد با 1.8 درصد افزایش به 2452 دلار و 33 سنت رسید.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا