جدیدترین و آخرین اخبار داغ ورزشی

لبنان را نباید دست کم گرفت

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران، گفت: باید مسوولان فدراسیون فوتبال کاری کنند تا اختلاف سلیقه و سوتفاهماتی که میان اسکوچیچ و طارمی به وجود آمده برطرف شده و باز هم شاهد حضور طارمی در تیم ملی باشیم.

«حشمت مهاجرانی» یک نام ویژه در تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود، او در فوتبال ایران رکوردهایی دارد که به این راحتی ها شکسته نخواهد شد. وی سال‌ها پیش برای اولین بار ایران را به جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین برد و با نشستن روی نیمکت تیم ملی سه بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شد.

او در آستانه بازی ایران و لبنان  صحبت کرد. او گفت اگرچه لبنان نسبت به فوتبال ایران سطح فنی پایین‌تری دارد اما نباید آنها را دست کم گرفت! مهاجرای از خط خوردن مهدی طارمی نیز حرف زد و بر این باور برود باید مدیران فدراسیون فوتبال این اختلاف سلیقه و سوتفاهمات به وجود آمده را برطرف کنند چرا تیم ملی در این مقطع زمانی به آرامش احتیاج دارد.

ایران به مصاف لبنان خواهد رفت، نظر شما در این باره چیست؟

تیم ملی نباید حریف خود را دست کم بگیرد. هیچ مسابقه‌ای در مقدماتی جام‌جهانی آسان نیست، هر تیمی که مقابل ایران صف‌آرایی می‌کند از انگیزه زیادی برخوردار است.

لبنان چند سال پیش در همین مرحله ایران را شکست داد.

چند سال از آن شکست می‌گذرد، تیم ملی روی اتفاق به حریف خود باخت، آن بازی یک اتفاق در فوتبال بود. لبنان فوتبالش نسبت به ایران عقب‌تر است اما همانطور که گفتم این دلیل نمی‌شود آنها را دست کم بگیریم.

فکر می‌کنید چه نتیجه‌ای رخ دهد.

تیم ملی فعلا با شایستگی در مسیر رسیدن به جام جهانی در صدر گروه خود قرار دارد و اگر می‌خواهد یک گام دیگر به مهم‌ترین و معتبرترین رویداد ورزشی دنیا نزدیک شود باید سه امتیاز کامل این جدال را از پیش‌رو بردارد. ما بازیکنان شایسته‌ای در اختیار داریم، من چند وقت پیش به شما گفتم این تیم ملی یکی از بهترین تیم‌های تاریخ فوتبال ایران است. آنها نسلی هستند که استعداد فراوانی دارند و در بهترین لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند، این تیم می‌تواند طوری بازی کند که سه امتیاز را به خودش اختصاص دهد.

مهدی طارمی در این مسابقه غایب است، نبود او می‌تواند در این مسابقه تاثیرگذار باشد.

ببینید درباره عدم دعوت مهدی طارمی به تیم ملی به طور مفصل حرف خواهم زد اما باید به نکته مهمی اشاره‌ای کنم که نه تنها غیبت مهدی طارمی بلکه غیبت چند بازیکن دیگر نباید برای بازی با لبنان خطرساز شود، دو بازی آینده تیم ملی راحت‌تر از مسابقات دیگر است. ما ایران هستیم و عنوان بهترین تیم ایران در قاره کهن را یدک می‌کشیم، تیم ملی اینقدر نفرات شایسته در اختیار دارد که به راحتی این جدال و بازی با سوریه را از پیش رو بردارد.

حالا درباره خط خوردن مهدی طارمی نظر بدهید.

نباید کار به اینجا کشیده می‌شد، این ماجرایی نبود که به این شکل حاشیه درست کند. از قبل از اینکه لیست تیم ملی اعلام شود باید مسوولان، به شکلی ماجرا را حل و فصل می‌کردند. اسکوچیچ مصاحبه انجام داد و گفت بازیکنان تیم ملی تاکتیک پذیر نیستند و من نمی‌داننم او چرا و بر چه اساسی این حرف را بر زبان آورد. در مصاحبه‌های قبلی‌ام نیز گفتم، بعد از اینکه مربی تاکتیک حریف را مشخص و مورد آنالیز قرار می‌دهد تاکتیک و روش تیمش را می‌چیند.

نظر شما درباره روش بازی تیم ملی چیست، تاکتیک تیم ملی را چطور دیدید.

من تمام بازی‌های تیم ملی را نتوانستم تماشا کنم و فقط دو بازی تیم ملی را نگاه کردم، اگر نظرم را بخواهید در این دو بازی تیم ملی تاکتیک خاصی نداشت و بیشتر روی خلاقیت‌های فردی بازیکنان به موفقیت رسید.البته در این برهه از زمان که تیم ملی درگیر مسابقات حساس است نباید به این مسائل فکر کرد. همواره مخالف حاشیه بوده‌ام و نظرم این است باید کاری کرد که تیم ملی در فضایی آرام و به دور از جنجال، برنامه‌های آماده‌سازی خود را دنبال کند. ما همه یک هدف مشخص و واحد داریم، هدف ما این است تیم ملی باید بهترین نتایج را بگیرد. بسیاری از مردم تمام آرزو و رویایشان موفقیت تیم ملی است و دوست دارند تیم ملی با نتایجی که کسب می‌کند به موفقیت رسید و خوشحالشان کند. همه ما باید این شرایط را درک کنیم و به سهم خود کمک کنیم تا تیم ملی به هدفش برسد.

فکر می‌کنید این اختلاف سلیقه از بین رود.

باید این شرایط به وجود آید و مسوولان فدراسیون فوتبال کاری کنند تا این اختلاف سلیقه و سوتفاهمات که به وجود آمده برطرف شده و باز هم اسکوچیچ از وجود مهدی طارمی در تیم ملی استفاده کند.

حشمت مهاجرانی ۲۱ آذر ۱۳۱۸ در مشهد متولد شد و بازیکن سابق استقلال، پاس و سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران است.

او که پر افتخارترین مربی تاریخ فوتبال ایران است در دوران مربیگری، تیم ملی فوتبال جوانان ایران را برای چهار دوره پیاپی قهرمان آسیا کرد.

او همچنین با حضور در تیم ملی بزرگسالان نیز توانست ایران را برای ۳ دوره متوالی قهرمان آسیا کند. راهیابی تیم ملی ایران به المپیک و جام جهانی برای نخستین بار از دیگر افتخارات این مربی بزرگ فوتبال کشور است.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا