جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

لزوم طراحی مدل مبارزه با کرونا براساس تجربه کشورهای موفق

[ad_1]
61684504

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن اشاره به اقدامات مجلس شورای اسلامی در مبارزه با کرونا، مدیریت دولت در مبارزه با کرونا را ارزیابی و مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام شود را تشریح کرد.

علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد مهم‌ترین اقداماتی که دولت باید برای مبارزه با کرونا انجام دهد، گفت: یکی از اقداماتی که دولت باید در بحث کرونا انجام دهد این است که مدلی بر اساس تجربه کشورهای موفق دنیا طراحی کند. به نظرم مهترین مولفه این مدل، می‌تواند تأمین معیشت مردم باشد چرا که اگر مردم از نظر معیشتی در تنگنا نباشند، پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت می‌کنند.  تاکنون در تعطیلی کسب و کارهای شلوغ و پرتردد موفق عمل نشده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه چین، هند و ژاپن الگوهای موفقی در زمینه معیشتی بودند، گفت: ما باید ضوابط پروتکل‌های بهداشتی را طوری طراحی کنیم که مردم در هیچ گونه تجمعی شرکت نکنند. ما باید نسبت به فاصله‌گذاری اجتماعی جدی باشیم. امکاناتی مثل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و همچنین خدمات درمانی باید با سهولت بیشتری در اختیار مردم قرار بگیرد.

نماینده مردم ساری در مجلس در مورد ارزیابی خودش از مدیریت کرون در ایران اظهار کرد: ارزیابی من این است که مردم در مبارزه با کرونا موفق بودند. مردم با همه گرفتاری مالی که داشتند، همکاری خوبی با دولت داشتند. ما در مدیریت کرونا نسبت به خیلی از کشورها موفق‌تر بودیم اما مبرهن است که می‌توانیم موفق‌تر از این باشیم. ما می‌توانستیم اقدامات قوی‌تری در مبارزه با کرونا انجام دهیم. از نظر من، کارنامه مبارزه دولت با کرونا، متوسط است.

بابایی کارنامی در پاسخ به این پرسش که قوه مقننه چه اقداماتی در این زمینه می‌تواند انجام دهد، گفت: مجلس بعد از دستور مقام معظم رهبری در مورد بیمه بیکاری، طرح دو فوریتی آماده کرده که یک میلیون و سیصد هزار نفر را پوشش خواهد داد. ما برای کسانی به علت کرونا شغلشان را از دست دادند، سازوکار حمایتی تعریف خواهیم کرد. مجلس همچنین طبق طرح‌ کمیسیون‌های اجتماعی و برنامه و بودجه مجلس طرح بسته‌های معیشتی را تنظیم کرده است.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا