جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

مدیر شعبه یک بانک وام بدون ضامن نداد و عزل شد

گزارش همکاران ما حاکی از آن است که اغلب بانک‌ها مقید به اجرای بخشنامه هستند و در مواردی هم بی‌نظمی و تخلف مشاهده شد که منجر به برکناری یکی از مدیران شعب ممتاز شد و رسیدگیها در این زمینه همچنان ادامه دارد.

رئیس مرکز بازرسی وزارت امور اقتصادی و دارایی از برکناری مدیر یک بانک به دلیل پرداخت نکردن وام بدون ضامن خبر داد.

علی نظامی در یک برنامه تلویزیونی گفت: پیرو بخشنامه آسان گیری و حذف ضامن از فرایند پرداخت تسهیلات خرد بانکی همکارن ما در مرکز بازرسی وزارت اقتصاد از طریق گزارش میدانی و سامانه نظارت مردمی متوجه شدند که بخشنامه مربوطه به برخی از شعب ابلاغ نشده است که در این راستا به کلیه بانک‌های دولتی و نیمه دولتی ابلاغ شد که بخشنامه مذکور را با قید فوریت در پایگاه اطلاع رسانی بانک منتشر کنند و فرایند و جزئیات بخشنامه را به نحو مقتضی به اطلاع مردم و مسئولین شعب برسانند.

وی افزود: همچنین تکلیف کردیم تا کلیه واحدهای بازرسی با تشکیل هیئت ویژه نسبت به بازرسی سرزده و نظارت مستمر بر اجزای بخشنامه مذکور اقدام کنند، آدرس سامانه رسیدگی به شکایات آن بانک و آدرس سامانه نظارت مردمی وزارت متبوع در پایگاه اطلاع‌رسانی و کلیه شعب بانک در اختیار مشتریان قرار گیرد و کلیه شکایات مردمی در خصوص موضوع مذکور ظرف ۴۸ ساعت رسیدگی و ضمن برکناری متخلفان احتمالی، مراتب به هیئات رسیدگی به تخلفات اداری و حسب مورد به کمیته‌های انضباطی اعلام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: گزارش همکاران ما حاکی از آن است که اغلب بانک‌ها مقید به اجرای بخشنامه هستند و در مواردی هم بی‌نظمی و تخلف مشاهده شد که منجر به برکناری یکی از مدیران شعب ممتاز شد و رسیدگیها در این زمینه همچنان ادامه دارد.

پیش از این، احسان خاندوزی_ وزیر اقتصاد در گردهمایی سراسری مدیران شبکه بانکی کشور خطاب به مدیران عامل بانک‌ها اعلام کرد که اگر تخلف شعبه بانکی در پرداخت تسهیلات بدون ضامن تایید شود، بلافاصله نسبت به برکناری مدیر شعبه اقدام کنید.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا